frallorna

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Goförmidda!

Av Lena - 10 maj 2014 11:18

 

Bohemian morron hos oss! mys mys mys  

 Stackars flugor som sitter där uppe på altantaket & fryser  

 

Gubben är på bilträff med ena sonen, vi är hemma & kurar. Inget regn & mulet, ibland blir det ljusare, men någon sol lär vi nog inte få se.


Någon byapromenad, bara chilla & fundera på vad vi ska äta för gott ikväll, stekte ju bananer igår kvällst & på slutet hade jag i lite ljus sirap som fick puttra med en liten stund så det blev som seg kolasås, jam jam jam vansinnigt gott med glass till!  


                      Kram kram & fin lördag  

 
 
Piedra

Piedra

10 maj 2014 16:27

Åh, vilket myyyys! Vi ska ut med husvagnen nästa vecka är det tänkt, och då får jag rå om Vännens vovvar lite. Längtar. Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

12 maj 2014 10:26

Åååååå så härligt!! mys på & njut! :))

Kram kram

 
wiolettan

wiolettan

10 maj 2014 17:32

Du har förmågan att ordna det mysigt både för två och fyrbenta, har jag märkt.
Flugorna, nja, dom har jag kanske inte tyckt synd om, borde kanske det.
Vi har haft regn idag stor del av dagen. Då vi vandrade ut i morse var det plus sex grader och mulet, då vi kom hem kom regnet, så vi hann vi.
Trevlig helg och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

12 maj 2014 10:25

Ja jag är nog en "myserska" *skratt* ;)

Flugorna kan vara attans irriterande, men jag har aldrig slagit ihjäl någon, försöker fösa undan dom istället he he ;)

Tack! & Kram på dej

 
GeddFish

GeddFish

10 maj 2014 18:31

Ja, mys mys, kunde tänka mig en sådan familj som ni är.
Ha´et så gott, solskenskramar, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

12 maj 2014 10:24

Japp! *skratt*

Tack tack & kram på dej

 
Therese

Therese

10 maj 2014 19:56

Visst är det härligt med en å annan mysdag! Såna bananer tror jag det får bli till mellon ikväll. Tack för tipset!
Ha en mysig kväll!
Kramar!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

12 maj 2014 10:23

Japp! vila för alla är viktigt emellanåt :)) fast jag kanske vilar lite för mycket hö hö ;)

Hoppas Bananerna blev superba :))

Kram kram

 
Ingen bild

Kerstin.

10 maj 2014 21:45

Å,nu regnar det igen,och det var ju ganska fint en stund så jag kunde klippa en del av gräsmattan,i dag när jag skulle måla var det 32 grader inne där så det var å öppna dörren och det fick jag ju sota för var in nu på kvällen och tittade å då sitter det flera flugor fast i färgen på fönsterbrädorna så det blir att fix det i morgon,nu tror jag att jag åkt på magsjuka min mage mår inte alls bra just nu har det värsta magknip,får hoppas att det ger sig så man kan gå å lägga sig,skall gå ut med Kasper nu,sen får det allt bli Go,Natt.

Lena

12 maj 2014 10:19

Uch så hemskt när småkryp fastnar i färgen :( jag tycker mer synd om dom än att det måste göras om ;)

I mitten av veckan kan jag börja här! det ser ut som vi får sol & värme snart!! :))

Hoppas du fick ett knip & inte en vidrig magsjuka...

Kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards