frallorna

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Hemma & skogen...

Av Lena - 19 augusti 2013 21:53

    Fix fix av olika slag...

 

... & äppelpaj förståss!!  sedan åkte vi...

 

... till en vacker skog, & där satt dom!!...

 

... kantarellerna på rad i moss backen  gösses så glad jag blir när jag ser dom lysa, det riktigt spritter i kroppen!!  

 


 


 

Fika såklart!, en alldelens underbar stund  

 


 


 

Blev ca 3 liter orensat, & inga maskar i dom!  

 

Fixade till en ungsomelett med kantarell stuvning, & korv till gubben  behöver jag säja att det smakade himelskt?

 

Kvälls häng på altanen medans gubben fixar & pular med snickring runt dörrar & fönster...

 

... soffan är inte heller fy skam att njuta i  


I morrn kväll kommer goa vänner hit, vi ska hjälpas åt att väga ett kotte barn så jag vet på ett ungefär vad dom väger, dom ska bli bjudna på en kantarell-paj med västerbottenost, sallad & skinkskivor, intages förståss på altanen!  


Idol såg vi inte, jobbades där ute, men reprisen blir vid 00.00 så än blir vi uppe ett tag till.


                               Kram & natti natti  




 
 
GeddFish

GeddFish

20 augusti 2013 06:23

Finfina bilder, skog och kantisar, inte dumt alls!
Tack för titten! Godmorgonkram! ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

23 augusti 2013 11:11

Tack! fast det var ett tag sedan nu he he ;) inte hunnit svara i tid ;)

Kram på dej♥

 
wiolettan

wiolettan

20 augusti 2013 16:56

Ojoj, vilka fina bilder och ojoj vara uppe vid tolv på nattan. Då sover jag sedan länge om allt är OK.
Härligt att hitta så mycket ätbart i skogen, gratis och franko, som min pappa sa. Vad det nu menas, mer än att det är fritt. Fint att du kan ta tillvara kantarellerna och göra något gott av dom
Ha det fint och trevligt med vännerna i kväll.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

23 augusti 2013 11:10

Tack! här har inte somnats före 12 någon natt nu när semestern varit ;)

Ja tänk vad skogen kan ge! & de där ordet Franko var ju kul! ha ha ha ;)
Jag har frysen full av alla de bär, både från trädgård & så = rikedom♥

Kramarom dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards