frallorna

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

I förrgår & igår...

Av Lena - 15 juli 2013 14:11

    I lördags kväll åkte vi till Dala Floda för att se Mando Diao bl.a, fick parkera på min brors arbets kolegas gård, som verkligen inte gick av för hackor, så vackert kringbygd. Blev bjudna på fika...

 

... under äppelträdet...

 

... innan vi i knatade till Folkparken...

 

... över gamla träbron & genom bygden...

 


 

... & kom fram till Folkets Park! precis likt sej som när jag var ung  

 

Hade ju inte min systemkamera med, så mobilen fick funka, men Mando Diao var lika bra för det...


  Strövtåg spelade jag in, sommarnatten var varm & bara så vacker...

Tror dom spelade i 1,5 timme & jag tror dom blev inklappade säkert 4-5 gånger! för att avsluta med en gammal hit låt. Verkligen en magisk kväll på alla vis.

 

... dom hade dammat av dom gamla chokladhjulen visst   blev en riktig "Nostalgitripp"

 

Stiko Per Larsson sjöng efter Mando på Dansbandscenen, han är åxå väldigt bra

 

& så lärde svägerskan mej att trycka på en till knapp på telefonen! så jag kunde fota mej själv! tänk va!!  försökte få en bild där inte dubbelhakorna blev så "framträdande"

 


 


 


 

Min bror köpte en sockervadd  

 

Så vandrade vi mot bilen i natten, inte i bäck mörker även om det såg så ut.


Kom hem vid ett tiden, fixad min massäck för söndagens Hjortronplockning, han knappt somna innan klockan ringde & jag for med faster & man & en beknat till upp till Sälen för att plocka guld!  

 

Kusin Arne med dotter var åxå där, fanns så det räckte till alla & hur många som helst...

 


 


 


 



 

 

En helt fantastisk dag, många skratt & precis kanonbra väder! ingen knott eller mygg, sol & några moln som skymde solen lagomt skönt emellanåt & några vindpustar  

 

Här kollar Märta & Malte förundrat på guldet, jag plockade nog minst av alla, 9,9 kg vägde min hink, det gick trögt att få den full, fast efter kortet kom jag på att jag hade 2 liter till i en vit liten hink, så denna 11 liters hink blev rågad  dom andra plockade någon till några liter till hö hö... -min ursäkt till det? jo jag hade ju en till uppgift, var ju fotograf åxå   men jag är ändå själaglad & sååå nöjd!!  

  Packat guldet i både små & större portioner & i en ytterpåse, så det håller sej bra i frysen.


Ont i rygg & vank är bara förnamnet idag kan jag lova, ja redan igår åxå för den delen  tung-gått i myren när man stundom sjunker en eller 2 dec 

-det låter så här mest hela tiden här hemma idag -aaaj & -åååå & -ajjj & så säger

jag F-N! när jag tappar en penna & måste böja mej  -smällar man får ta...  

  Köpt Sparris till Märta som jag ska koka lite senare, efter att vi varit på åkern en vända, tar bilen dit & så bara är vi en stund.


Ska visa er glas till altanen nästa gång, köpt på Blocket, blir bra de  


                              Kram på er i sol & värme  



 


 
 
Kaisa

Kaisa

15 juli 2013 19:55

Fina Lena, visst är det skoj att fota sig själv? Hi hi hi.... Man kan mixa och trixa med ansiktet lite hur man vill... :) Ni verkade ha trevligt i folkparken. HJORTRON mama mia så gottgott gott.. Kram på dig och hjärta!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

15 juli 2013 22:33

Ja ha ha ha... ;) en ny värld har öppnat sej med mobilen, ska ta hjälp & fixa så jag kan göra blogginlägg från den åxå ;)

Ja visst är det gott! galet gott tillockmed ;)

Kram fina Kaisa♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

17 juli 2013 08:30

Läst tillbaka lite. Underbart ni ser ut att ha det hela tiden.
Klappa voffsingarna från mig!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

17 juli 2013 22:17

Tack & kram på er♥ klapparna är levererade! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards