frallorna

Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Lördag...

Av Lena - 6 juli 2013 21:03

 

Grattade min mamma idag, lite för sent. Blev massa god...

 

                                ... fika förståss!!  

 

Malte då!  du kan verkligen linda mormor & morfar runt dej  

 

                                ... en muffins på "G" 

 

& här tog mormor kort på Märta & mej  

Mormor/mamma/svärmor fick en Lagerblad planta som förhoppningsvis med hennes gröna fingrar kan leva många år, som detta Citron träd hon fick av oss för många många år sedan & ger citroner i massor!    

Men som sagt en "Lager" hade hon inte, & så fick hon en Fjärils-Lavendel som drar åt sej fjärilar! vackert tänkte jag... & lite godis till kvällen   


                                         ----------------------------------


 

Detta är en "före" bild...

 

... & en till!! av vår veranda på baksidan, -en förfallen skapelse verkligen!  men nu ska det bli ändring på den! vi har aldrig varit på vår baksida, gjorde den för 27 år sedan... den del som varit utan tak över är rutten gånger en miljon  

 

Malte såg med spänning på...

 

... medans Märta njöt av kvälls solen  


Bort bort med all skit! & tur man har en händig man!! 


Nu ska halva altanen bli inglasad, fast inte lyx varianten, utan loppis & Blocket varianten  -& jag lovar, det kommer bli mer än fantastiskt! mina "Ernst  " tankar är igång  -det kommer att både bli en "himlasäng & en fantastisk soffgrupp  Tur som sagt att gubben är en "händig man"   & kul att jag tagit före kort... mina efter kort kommer...  


                                    -------------------------------------


 

Har gått ett varv i bilderna här på datorn & kommit till detta fantastiska foto som jag tog förra sommaren...  

Denna bild har jag gjort en förstoring av, som pryder husets bästa plats i en guldram... Far & son  


                             Kram mina fina som kikar in  

 

 
 
Ingen bild

Anna

6 juli 2013 21:53

Gud! Så fint det kommer att bli!
Och oj vad man kan hitta material och prylar på blocket!
Jag älskart!!!

Och frallorna då! Så nyfikna, vad händer...
Spännande husse!

Och så mitt favorit kort som jag tittar på vare kväll innan sängdax.
Jag blir både varm och berörd när jag ser det!

Hälsa Mats att vi ser fram emot att följa denna altan inglasade arbete!
Kan nog inte bli annat än bra.

Kramar
Anna & Co.

Lena

7 juli 2013 00:28

Ja det tror vi åxå!! :)) gubben är ytterst pedant & tar tid på sej när han gör något, medans jag är mer "skynda skynda & -äh skit i de! ha ha... ;) men jag tror det kommer bli toppen! :)) bilder kommer vart efter ;)

Kram i natten♥

 
kikkan

kikkan

6 juli 2013 22:51

Det kommer med all säkerhet bli jättefint.. V-ås kramar <3

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

7 juli 2013 00:26

Japp!! det får vi hoppas :))

Antar att ni flyger tillbaks snart igen, för att bila hit i augusti igen eller?

Kram i natten♥

 
Ingen bild

Syster Yster

6 juli 2013 23:52

Vilka spännande planer! Vi kommer och inviger när det är klart! Snickra på nu Mats, heja, heja!!!

Lena

7 juli 2013 00:25

Jamen eller hur!!! :)) Mats är lika ivrig som mej! fast jag är ju bara med & stressar på! ha ha... min bit kommer när det ska inredas ;)
Ni är välkommna på invigning nån gång ;)

Härlig Säter dag ni haft då! med Bananen ;)

Kram i natten♥

 
Krokii

Krokii

7 juli 2013 09:12

Hej Lena,

vad häftigt att ha ett citronträd som ger en massa fina citroner!! Tänk ändå om man själv skulle ha "gröna fingrar".. Önskar.

Kul med ett projekt. Budget kan bli minst lika fint (och mer personligt!) som om man hade en stor budget. Ska bli spännande att följa och se hur det blir!!

Ha en bra dag♥♥ Kramar

http://krokii.bloggplatsen.se

Lena

7 juli 2013 23:38

Ja det är hel kul! & dessa citroner blir otroligt söta dessutom! otroligt mycket godare än alla man kan köpa!! :)) & dofter från blommorna doftar så magiskt gott, fullständigt enormt gott♥

Ja det ska bli kul att försöka få till det♥ & spännande! ;)

Tack & Kram♥

 
Ulla

Ulla

7 juli 2013 10:17

Spännande planer,,,kul att läsa och se fina bilder.

Ha det så bra,,,kram

http://hoppets.bloggplatsen.se

Lena

7 juli 2013 23:35

Hi hi... ;) Ja bilder kommer :))

Kram kram♥

 
pezze

pezze

7 juli 2013 18:55

åhh..
varför har ni inte varit på baksidan under alla dessa år?!?!? :-O
e utsikten därifrån sååå kass ;-P
nää.. hoppas det blir finfint med all "nytt" där..
lyckta till!! :-)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

7 juli 2013 23:33

Ha ha... ja du, den var lite bakom på nått vis! vi var alltid på framsidan, men utsikten på baksidan är oslagbar, det är den jag hela tiden tar kort på & visar här, på himlen & så ;)
Tack & kram på dej♥

 
Lisa

Lisa

11 juli 2013 01:33

Älskar bilden på dina pojkar - förstår saknaden!!!

Kram och ha en fin sommar!!
/L

http://lisaluring.blogspot.se

Lena

12 juli 2013 10:50

Tack♥

När du böt blogg förut, & sedan ändrade tillbaks, så tappade jag bort dej! men nu ska jag kolla in igen :))

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards