frallorna

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Lena - 19 maj 2013 22:56

 

Så hamnade vi vid denna gästvänliga familj *hjärta* & tänk va vad en blogg kan ge! en så underbar bekantskap *hjärta*

Anna & Charlie med familj tog emot oss med en öppen famn, ett digert fikabord, massa prat & skratt, kändes som om vi känt varandra alltid :))

 

Denna sköning Charlie har samma pappa som mina "barnbarn" efter Petrus dotter Maggie som just fått 2 bebis flickor som vi ska hälsa på i morrn!

Charlie pussade oss mycket nogrant hi hi :)) en mycket söt fralla, modell mindre om man jämför med våra jättar *skratt*

 

Ser ni vad jag ser? denna vackra ring fick jag av Anna med familj!!!! en Märta med "strass" helt helt underbar vacker, & jag som inte bär ringar så ofta, kommer ändra på det & bära denna fortsättningsvis vid ALLA festligheter!! :)))


Tack snälla ni!! & jag tror gubbarna gillade varandra! hi hi ;)  & du & jag Anna hann bara skumma lite på ytan av allt hundprat vi hade velat prata mera om, kanske får vi ta "huset" med oss & besöka er nått mer i höst ;)'


Erkännas ska att både Anna & jag var sååå pirriga innan mötet! *skratt* & jag var inte så "paparatzig" med kameran som jag kan vara fniss.... ;)


Tänk vad en blogg kan ge va?... ;)

 

Åkte vidare efter 3 timmar, & överallt stod mäniskor vid vägkanterna med kameror beredda! något på G förstod vi, från Norrköping ända till stockholm...

Stannade till på en plats för att fixa lite mat

  köttskivor & potatis till gubben, medans jag gick ut till killarna & frågade vad sonm var på gång? jo en bil tävling....

 

& det kan jag lova!! vi hamnade mitt i Gumball 300 som kördes idag mellan Skåne till Stockholms Slott!! & vilka bilar!! oj oj oj... att delta i tävlingen kostade 3hundra tusen hö hö & dyraste bilen som körde kostade omkring 4 miljoner pund...

Dom svichade förbi oss...

 


 


 

Förväntansfulla mäniskor trots duggregn...

 

Oj oj oj vilka läckerheter som dundrade förbi oss... vilken upplevelse vi hamnade i!! :))


Nu sitter vi i en skogsglänta en bit från Nykvarn, dit vi i morrn som sagt ska åka & hälsa på "mina barnbarn" dvs Petrus dotter Maggies barn *hjärta* 2 söta bebis-flickor som jag måste få pussa på *hjärta*


& så tog Sverige VM guld, inte illa ;))


Vilken dag!!! :)))))


Regnet har strilat till & från, men ingen åska, vi hoppas på den i morrn ;)


          Kram på er mina fina som följer med :))

Av Lena - 19 maj 2013 08:56

 

Har glömt att berätta om IKEA i Älmhult!


Saknade en lite större kastrull för husbilen, så jag sa tii gubben att jag vile stanna just här! & när vi närmar oss parkeringen ser jag denna "hägring" för deras Ikea hade inget "fyndrum" som alla dom andra Ikeorna har, utan ett HELT HUS!! :)))

Snacka om att jag gick igång!! ha ha ha....

& den där "bara" kastrulle blev 2 stora kassar med "bra att ha grejjer" ha ha ha skrattade jag ;) fast inte gubben som tyckte att jag hamstrade massa onödigt, fniss... ;)


Ljuvliga rosengardiner, handukar, & så vackra koppar som jag mitt skit pucko skulle köpt fler av!! & jätte stora golvpuffar som hade kostat 400 nu 100, men gubben sa STOPP fniss... ja jag hade kunnat ta med hela stället hem "typ" ha ha ha...

Kastrullen hittade jag däremot på "vanliga" Ikea, där åxå 2 hundleksaker fick följa med.


Spännande Melodifestival, fast mina favoriter var Island & Ryssland! Ryssarna gick ju ganska så bra & slutade 5:a, Island kom sämre, Danmark var ok fast inte den bästa, så tyckte jag, & Robin gjorde ett fint framförande, en ödmjuk & så gullig kille & som har en så otroligt vacker röst, kunde väl kommit lite bättre till.


Vovvarna har varit ute på en morronprupp med mej, nu sove dom igen, & på dagen ska vi hälsa på dej Anna med familj! en blogg kompis & vi har aldrig träffats!! gösses så spännande!! :)))


Pst! ser att det blir en del felstavningar, bara för att jag slarvtrycker på tangenterna, jag är inte full ha ha... ;)


                 Kram på er alla, vi ses!! :))

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards