frallorna

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Idag...

Av Lena - 22 mars 2013 23:18

 

På eftermiddagen for vi till min syster som bjudit in till kalas!  

 

Blev en fin presenthög att öppna...

 

... bl.a fick hon denna kaffekopp av oss, en aldelens egen att dricka ur  

 

Hennes svärmor & föräldrarna...

 

Av mej önskade hon sej Panacotta  så det hade jag fixat & hällt i plast kaffekoppar + hemkokt Hjortronsylt  som min fasters man slitit & plockat...

 

                                    Tårta...

 

                               ... olika kaffebröd...

 

                                     ... glassbomb...

 

... & ett fat glutenfritt till mej hade mamma fixat, dom runda kakorna hade mamma just bakat, helt ljuvliga & av majsmjöl  

 

                                Fina Elsa  

 

... & kreativa pojkar som bygt om & satt på snökjedjor på en gräsklippare  


Ja så blev det med kalaset, gott & massa prat & ett nöjt födelsedags barn!  

 

Vovvarna & jag innan vi åkte, kallt & soligt.


Just nu är klockan 23.35 & jag känner att John Blund är i antågan, gubben jobbar nattskift & jag har kollat finalen av Gladiatorerna.


                  Ses i morrn mina fin, sov så gott  


 
 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

23 mars 2013 08:24

God morgon!
Åh ni ser alltid ut att ha det så underbart mysigt familjärt att jag blir alldels avis ;-) man vill liksom bara kliva in i dina bilder och vara med..
KRAM

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

23 mars 2013 08:49

Tack :)) ja det är mysigt & jag förstår vad du menar ;)

Jag tycker det ser sååå mysigt ut i Euphoria! skulle mer än gärna bo i en båt, men inte ha kallt inne brrr... fryslort som jag är ;)

Kram & hoppas solen lyser över er idag!♥

 
skånepågen

skånepågen

23 mars 2013 09:13

Hjortronsylt, en lisa för gommen. Köpte hemgjord sådan när vi senast var i Malung. Den var guld värd, men vad snabbt den gick åt, undrar varför :-). ?????

http://aake.bloggagratis.se

Lena

23 mars 2013 10:36

Ja verkligen♥ jag plockade åxå hjortron i augusti, då när Petrus somnade in & vi flydde till vidderna så jag kunde gå på myrarna & gråta ostört, då plockade jag bär... det var ungefär det min hjärna klarade av...

Jag har kvar okokt i frysen, men även här är det lyx vara ;)

Kram på dej♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

23 mars 2013 10:23

Tittar man in här, så får man det att vattnas i munnen av alla godsaker som svämmar över.
Men det väcker också mitt dåliga samvete. Jag MÅSTE baka till påsk.
Ha dé!

http://www.travarens.se

Lena

23 mars 2013 10:30

Ha ha... ja du, jag är uppfödd med att det ska bjudas fika till kaffet om man får besök -traditioner- men jag föredrar faktiskt ofta en kaffe utan tilltugg!

Jag känner mej tom om det inte finns fikabröd i frysen, men ibland gapar den ändå tom :(

Kram på dej♥

 
Kikkan

Kikkan

23 mars 2013 12:04

Vilket kalas det blev och allt detta goda på fikabordet. Hjortron sylt ♥♥♥, har en burk gömd i kylen som ingen annan än jag får använda!!!! Idag snöar det här hos oss.. Jag vill ha sol & värme NU . Ha en bra dag. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

24 mars 2013 18:07

Ja hjortronsylt är otroligt gott, verkligen♥ & i augusti när vi plockade hjortron gick jag & åt färska, förr har jag tyckt att dom är lite syrliga, men inte denna gång, dom var så magiskt goda att plocka & stoppa i munnen♥
För övrigt var fikabordet toppen!! hi hi.. :))

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards