frallorna

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Mirakeldrink...

Av Lena - 21 mars 2013 12:28

 

Detta blev min frukost, blir min lunch strax & senare kanske? min middag  


Igår pratade jag med min barndomskompis & hon gav mej detta tipps!

-en Smothy på ett isbergs salladshuvud, en bit gurka, en knippe persilja, 2 bananer, en pressad apelsin & 1 liter vatten  det ska drickas upp under dagen. -I morrn när jag mixar tänker jag tillsätta honungsmelon & baby spenat, spännande  


Å god var den!! känner hur hela min döda kropp livar upp sej igen! den kropp som trots uteliv har stannat av lixom, stel som en pinne är jag & vaggar som en anka när jag reser mej upp, vikten har gått spikrakt uppåt & ja vet inta vad... så snälla "mirakel drink" ge mej liv igen!!!  


Solen lyser, men det blåser snålt  så hitills har vi bara slappat inne.


                                         Kram på er  





 
 
Kikkan

Kikkan

21 mars 2013 13:12

Kanske ska pröva????????????? Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

21 mars 2013 13:42

Låter spännande, hoppas vi får höra fortsättningen :-) för här är också en som vaggar fram stel och konstant trött med alltför många extrakilon ;-) Lycka till

http://www.vanersborgsdockmuseum.se

Lena

21 mars 2013 13:57

Ha ha... ja absolut! ;) prova du med vet ja! det är de gröna som kroppen behöver, men svårt att äta så mycket som man behöver för att rensa ur & få lite mer balans -syra basis balansen- man kan smaksätta med olika frukter, men bananen gör den krämig, så den får vara med som bas. Försöker hålla mej till ekologiskt & Svenskt så långt det går, spännande känns det!! :))

Kram kram♥

 
Kaisa

Kaisa

21 mars 2013 14:16

Isbergssallad? hm, hm.... Förstår inte riktigt meningen med isbergssallad som inte smakar något... Hum hum...

Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

22 mars 2013 08:25

Nej men den gör nytta i alla fall, eller ta någon annan sallad, Roman tex. det är dom gröna bladen som är viktiga här ;)

Jag hoppas min kropp liknar en barbiedockas snart! ha ha ha... ;) närå, det är inte bara för vikten jag gör detta, tror nämligen min kropp SKRIKER efter energi!

Kram & fin freda♥

 
Ingen bild

Anna

21 mars 2013 19:37

Ja dessa extra kilon...

Får drinken igång förbränningen oxå?
Hi hi...

Ja lite piggare vill man ju ialla fall bli...denna vinter har varit tuff...kallt...man har liksom som en säl lagtt på sig lite extra reserver!

Kram
Anna

Lena

22 mars 2013 08:23

Ja de är de den får!!! det handlar om syra basis kulturen i kroppen, & detär de dom gröna bladen är bra för, så idag blir det massa babyspenat, man kan ta ruccola osv. & den harmlösa gurkan är jätte viktig ;) + att syra i form av citron/apelsin eller så, avocado är åxå bra att ha i, ja du hör, blanda & mixa! & söta upp den med banan & någon annan frukt så blir det otroligt frächt & gott! :))

Jag hoppas att 10 kg lixom bara kommer rinna av mej! ha ha ha ha.... ;)

Fredas kram på dej♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

22 mars 2013 08:15

Åh Tack för tipset! Energi kan behövas, verkligen den här årstiden.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

22 mars 2013 08:17

Ja verkligen!

Kram & fin freda♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards