frallorna

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Filmtajm!

Av Lena - 6 januari 2013 19:15


  Nu kommer "rundvandringen" jag lovat er!!   -ja jag är då nöjd, men såklart att det inte tilltalar alla 

 

En före bild...

 

... & en efter! denna gillar jag  

 

Så fick då ääänteligen vovvarna lite "tid"   har fejjat så mycket några dagar nu så vovvarna har bara fått små promenader, fast gullet & kramarna har varit lika många  1 timmes åkervända & nollgradigt! dom myste på...

 



 

 


 


 


 


 


 

... så knatade vi mot bilen, hem till stugvärmen, rest mat & mys!  


En så lugn dag, sov länge.


Saknar dej min fina Prins... saknar saknar saknar...

 

                                            


                                              --------------------------------


                    Kram mina fina som kikar in!  


 
 
Ingen bild

Anna

6 januari 2013 21:27

Ååååå

Så fint!
Hallen är en Engelsk Dröm, Lena!
Jättefin!

Och vilka fina bilder och inramningar det blev av kort du tagit!
Så duktig!
FotoUtställning nästa!

Och så avslutar du filmsnutten med "mitt" älsklingsfoto med Petrus och Malte! Med bakgrundsmusik av Wie så vackert !
Då kom tårarna igen! Så fint!!!

Och Märta ligger på likadan teddypläd (inköpt på Rusta ) som Charlie just nu sover bredvid mig på...han älskar den.
Tack för titten!
Stora kramar ANNA

Lena

6 januari 2013 23:11

Tack! :)) Tapeten är en kopia från Karlslunds Slott & jag bara tok älskar den!!! :))) visst blev det bra ;) fotona är glasklara i sin skärpa även om det inte syntes på filmen ;) & det vackra på vägen har en fin plats i huset där vi ser det alltid♥

Den låten med Wihe är bara så vacker♥ får inte nog av den..

Dessa underbara gose plädar, så Charlie gillar åxå mjukisar :))har hur många olika som helst & vovvarna ääälskar att gosa i dom! hi hi

Kram på er mitt i natten♥

 
paloma

paloma

7 januari 2013 00:37

JAAAAA! Äntligen kunde jag se dina video filmer! :) blev så glad! Vad fint du bor! pig bädden var jätte fin! Mamma hade en sådan förut i grått. men tror hon sålde den blev för trångt i hennes pensionärs lägenhet.. underbara bilder på vovvarna! Dala häst har vi med...:) det måste man ha som kulla!!;)

kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

8 januari 2013 12:29

Va bra!! :))
Den där Pig bädden är underbar, hade inte hört det ordet förut, men det stämmer nog bra, för man kan ju göra en säng av den för Pigan ;) som säkert bara hade en vrå i köket eller så...

Ja visst ska vi ha Dalahöstar! & nu har jag åxå 2 ;) äntligen! har 2 ur gamla 100 år, fina, men nu har jag 2 nya åxå! :))

Kram & tack!♥

 
GeddFish

GeddFish

7 januari 2013 05:26

Jag undrar, jag, när jag kan se dina filmer? Såg att Paloma äntligen kunde detta. Men inte jag....
Har tittat både på kalas-, inrednings- och de fina hundbilderna.
Jättefina dalahästar!
Massa kramar mitt-i-natta♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

8 januari 2013 12:26

Konstigt att du inte kan se dom, har fler vänner som har olika datorer, men dom kan se, vet att Kaisa inte kunde se förut, mysko, kanske du kan prova när du är vid någon annan som har dator & se om det funkar vid den? eller har du en bärbar som inte orkar??...

Tack & kram!♥

 
Ingen bild

Anki Klang

7 januari 2013 10:36

Underbar Blogg och man kan verkligen säga..."Där skulle jag själv trivas"
Fina frallorna♥
Kram från Anki
http://staffordshirebullterrierochfranskbulldogg.blogg.se

Lena

8 januari 2013 12:24

Tack snälla♥

Kram kram på dej♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

7 januari 2013 11:21

Jättefint!! Och som vanligt massa härliga bilder!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

8 januari 2013 12:24

Tack & kram på dej♥

 
pezze

pezze

7 januari 2013 21:49

well... well...
inte i mitt smak precis.. :P
MEN..
det e ser verkligen fint ut i ditt hem iallafall, o det e ju ni som ska bo där.. INTE jag :)
ljust o fint blev det...
e nu oxå lite sugen på att tapetsera om i vardagsrummet nu när jag ser hur fint det blir.. men kanske inte vågar pga har två st katter som gärna sätter klorna lite här o där o samt möblerar jag om lite då o då där...
o då råkar jag stöta till väggen.. inte så kul.. :S
klantmaja e jag... .P

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

8 januari 2013 12:18

Katter vill ju gärna klona, det har våra åxå gjort på föra tapeten på några ställen :(
Men men, det är smällar man får ta ;)

Tur det finns miljoner tapeter att välja bland, för olika smak har vi ju hi hi :)) mins att du gjorde om med stolar & så för ett tag sedan, ibland blir den lilla förändringen ändå så skön! & man blir så glad! bara att möblera om med blommor kan jag bli glad över! :))

Kram på dej!♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

8 januari 2013 13:04

Tack för den filmvisningen! Trevligt att se hur du har det. Härliga bilder.
Visst är Birgitta fantastiskt duktig på att måla. Jag har fått en jättefin tavla på Skorpan, som hon gjorde efter att vi varit där och parat med Caesar. Och hennes dockmuseum är så man nästan tappar andan.
Ditt foto på "rumpnissarna" är bara SÅ fin.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

9 januari 2013 09:03

Ja det blev en lite "hemma hos" visning fniss.. ;)

Birgitta är fantastisk! ville test måla en skäck & fick förfrågan om hon fick måla Märta & glada blev vi! fick dessa 3 & ett är säkert, hon kan måla skäckar!!!!
Vi ska vi beställa på P+M♥ bara jag orkar leta fram några kort, är så jobbigt att se in i Petrus ögon... se det där djupa...

Kommer förhoppningsvis bli en tripp till hennes museum någon gång i år :))

Tack & kram♥

 
Lisa

Lisa

9 januari 2013 15:53

Vad härligt att få höra lite dalmål - underbart!!! När jag är hemma i Mora kommer allt mitt tillbaka - men här nere i Närke är det inte lika tydligt. Lite synd - kanske måste jag tänka mer på att det ska låta dalskt.

Hursomhelst fina bilder och kul att se hur du bor. Alltid trevligt med lite förändringar och lite nytt.

Ta hand om dig och de dina.
Kram/L

http://lisaluring.blogspot.se

Lena

9 januari 2013 23:35

Fniss fniss ;) tänk så väl man hör om det är en Dalmas med på tv tex. oavsett vart i Dalarna den är ifrån, sedan kan man ju urskilja det åxå, men Dalmål är Dalmål! ;)

Tack & kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards