frallorna

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Kalas dag!!

Av Lena - 5 januari 2013 23:53

 

Så blev det då kalas dax! 23 släktingar samlade, för mat, prat & fika  

Körde Sellnäsplanka, så slapp jag stå vid spisen & fixa  


 


 

                              Fina Kusiner 

2 glada i hågen!!  


 

Finaste faster  

                             Goa Emelie & Morgan!     


 

Så blev det fika, jag hade gjort massor av Panacotta med olika fyllningar & en chokladkaka med tryffel, marängsvich fixade Hugo & Elsa  mamma hade bakat 3 glutenfria Dröm rulltårtor med hallon & grädde, såg lite futtigt ut, men maten hade gjort alla mätta, så i frysen ligger nu massor    

 

Gulliga kusin dotter med en bebis i magen!   



                                Hugo tar för sej!!  


 

Goa älskade mamma som fixade & donade   



  Så blev det paketöppning med sång!

 


 


 

Mina önskningar uppfylldes, nu har jag mina Dalahästar!!!  




 

                              Finaste bror med fru  

 

Så blev det bara dessa härliga damer kvar (gubbarna i köket) lugnet lade sej & vi bara var, åt lite snacks & pratade, mysigt

 

Jag & presenterna, 5 orkider, buketter, vinflaskor, pengar,  lycktan, Dalahästkudden & Dalahästarna  Den stora ska vara här hemma, & när våren kommer så flyttar den blå in i Husbilen! han ska vara med på våra färder, har sin box ovanför bordet i Husbilen & tas fram så fort vi stannar!  -ska bara fixa lite spån, halm & hö 

 


 

3 år var jag när jag började önska mej en egen Dalahäst, mins det som idag... & nu ääääntiligen! -fick jag 2 stycken!  


Har bara väntat i 47 år!....  


Klockan är 00.43 & sängen väntar...


                   Kram alla fina mitt i natten!!  

 

 
 
Kikkan

Kikkan

6 januari 2013 00:17

Vilket kalas. Sorry att jag liksom glömde att skicka födelsedags kort... har liksom ingen ordning på sådant just nu.. men nu ska jag uppdatera mina nya 2013 almanackor... Ha en lugn dag i morgon. Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

6 januari 2013 11:28

Det gör inget!! -
du är lika bra ändå!! :)))

Ser du på några bilder att den underbara fralle almanackan jag fick av dej sitter på första plats i köket!! alla bläddrade & kollade bilderna, verkligen superfin!!♥

Tack ;) idag är det bara lungt... ska ta en åkevända med vovvarna om en stund, dom har kommit lite i klämm några dagar vad gäller långpromenader när vi fejat på här hemma.

Kram finaste!♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

6 januari 2013 11:43

Hurrahurra..Nu har du klivit in i riktiga medelåldern hehe..Vilken fin present..Och va snyggt det blev med tapeterna ;)...Jag har fått smått inatt :)/Blessings

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

6 januari 2013 23:04

Japp!! fast det är bara kroppen som klivit över, inte huvudet, där är jag... hmm... sådär 30 kanske? *skratt* ;)

Blev det fler än 2?

Kram Barnmorskan! :)) ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards