frallorna

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

På flykt...

Av Lena - 15 augusti 2012 20:30

 

Vi orkade inte vara hemma, så vi packade i husbilen & drog norröver en liten vända...

 


 

Har så många fina vänner, som försår hur vi känner  känns underbart  

Tack fina SO -vi behövde prata, kände vi efteråt... & som du ser blev fikat uppskattat! 

  Tappade all aptit, när Petrus somnade in, då lagade min finaste mamma en kålpudding att ta med på vändan vi nu varit på, för hon visste att sojafärs & kål, nej det hade inte Petrus gillat. Har så svårt ännu för att äta saker han gillade...

Denna var den godaste maträtt jag någon gång ätit i mitt liv, & jag kunde äta utan att känna ångest... när jag berättade det för mamma nu på kvällen, så ställde hon sej på en gång & gjorde ett gäng till, som jag får hämta i morrn, det är en mammas omsorg det 

 


 


 


 


 

Hittade lite hjortron, alltid något & så handplockade jag blåbär.

 


 

Malte & Märta har haft skoj med varandra, om än hon inte hänger med på tok fnatten Malte får, som pappa Petrus kulle ha gjort...

 

Har sparat lite Petrus hår som jag tar fram & snuffar på lite då & då  

  

Ge mej en puss pappa, sa Malte hjärtat  


Förlusten av vår älskade Petrus gör så ont så ont så ont...

Jag går & säger hans namn hundra gånger om dagen... Petrus.... lilla Petrus.... Petrus ungen... Petrus... & så gråter jag...


Var så skönt att vandra där på myrarna i stillhet, bara få vara, gråta om jag ville, & minnas allt fint han fått uppleva... men sorgen är lika fasansfullt tung...


-Carpe Diem- för i nästa ögonblick kan det vara för sent...

 


                                               Kram  /Lena


 





 
 
skånepågen

skånepågen

15 augusti 2012 20:56

Hej.
Förstår att något hemskt har hänt. Har varit borta från bloggen några veckor p g a en husbilsresa.
Beklagar med det varmaste.

http://aake.bloggagratis.se

 
Kaisa

Kaisa

15 augusti 2012 21:25

♥♥♥♥♥ Älskade Lena, läser och tårarna rinner, så fruktansvärt..... Ord räcker inte till.... Ni har mitt djupaste deltagande! ♥♥♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

15 augusti 2012 22:10

Tänk dig, finaste älskade Lena, att jag förstår varenda ord du skriver. Ni gjorde så rätt i att åka ut lite, se andra vyer och bara vara ni. Gossa lite extra med Märta och Malte. Och gråt ut din sorg, det läker, precis som naturen gör.
Vad go din mamma är, mamma är alltid mamma.
Ni finns i mina tankar, jag vet hur ont det gör.
Bamsekramar♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Helén med Mastiffer

Helén med Mastiffer

15 augusti 2012 22:42

Tittar in och lämnar några kramar!

http://lilleman.doggyblogg.se

 
Kikkan

Kikkan

15 augusti 2012 22:57

Kära Lena, vet ju att Din kära Mamma är en av världens bästa,kan se henne framför spisen. Skönt för Er att resa bort en liten stund, säker på att Märta & Malte gillade det också. Sköt om Er alla. Slår nog en signal om någon vecka när vi är på släktmöte i Småland, känner Du inte för att prata har jag all förståelse. Massa kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

16 augusti 2012 08:38

Käraste Lena, jag vet hur svårt det är att förlora någon man älskar. Sorgearbetet är svårt och tar tid. Jag är med er i tankarna! Stor, stor kram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

16 augusti 2012 08:58

Sorg är så svårt och så jobbigt och så djävligt... Mitt i eländet är det så fint att ni tar så väl hand om varandra i familjen, och att de fyrbenta tvingar er att hålla igång. Bloggandet är också bra för själen.
Ta hand om dig.
Kram

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

anki

16 augusti 2012 09:14

Jag vet precis hur du känner....och smärtan och förlusten går inte att förklara för någon som inte förlorat sin älskade hund. Det är 15 år sedan vår älskade rottweiler fick somna in (beslut som vi fick ta) och smärtan var obeskrivlig....och vi saknar henne fortfarande och tänker och pratar om henne.

Man får gråta och gråta och gråta.Din sorg avtar så småningom men Petrus kommer ju alltid att finnas i era hjärtan och blir aldrig glömd och kommer alltid att var saknad. Jag vet att du älskar alla dina hundar men tror att Petrus var speciell för er.






Kramar till er alla <3

 
Ingrid

Ingrid

16 augusti 2012 10:53

Tänk att mammor alltid är mammor <3 <3 <3

Tänker på er...

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

16 augusti 2012 11:22

Tröstekramen♥..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ErikaSH

16 augusti 2012 15:02

Som någon säkert redan har skrivit så måste det var alla hundars dröm att vara hund hos er och Petrus hade ett underbart liv den tiden han fick på jorden! Kram på er <3

 
Magnus & flocken

Magnus & flocken

16 augusti 2012 17:35

Älskade farmor<3...... Gråter med er och kan bara säga att Petrus kunde inte haft en bättre familj. Hoppas att det kommer att kännas lättare med tiden och att ni kan se alla fina stunder ni hade tillsammans och med facit i hand så gjorde ni helt rätt<3
Massor av kramar från oss till er<3

http://www.mundiz.com

 
Ingen bild

Kerstin.

16 augusti 2012 18:55

Tänker på er!!!!!

Kram Kerstin....

 
paloma

paloma

16 augusti 2012 20:04

Skall försöka ge er lite tröst!:( fast jag bara vill gråta själv! När Min son Marcus dog sa prästen så fina ord till mig när jag var som mest förtvivlad! Marcus har inte gått bort! Han har bara bytt rum! Han kommer alltid sitta på din axel och skydda dig som han älskade mest av allt! På så sätt kommer han ALLTID! vara med dig nu mer än någonsin förr! STYRKEKRAM <3

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

16 augusti 2012 22:11

Ni gör helt rätt i aktivera och hitta på saker i vardagen med Märta och Malte så mycket som möjligt. De små älsklingarna kommer nog inte över sin sorg i första taget men ni kan få dom att tänka på annat. Precis vad som gäller för oss människor!

Nu får Malte ta över ledarrollen! Det kommer naturligt allting var så säker! Ni fixar detta galant! Det kan man redan se!

Så söta Goa hundar ni har!

Fånga dagen!
Ps. MAT ÄR LIVET !!!

ANNA



Anna



 
paloma

paloma

17 augusti 2012 12:22

Tänder ett ljus i dag för lilla älsklingen<3 kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards