frallorna

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

GLAD PÅSK!!!

Av Lena - 5 april 2012 15:29

 

                       Glad Påsk!!!

 

Glömde att önska er alla en Fin Påsk i förra inlägget! blev så förblindad av allt

godis...  


Uch & fy, inte är det nyttigt inte! -nej ett äpple är sååå mycket godare!!

-eller inte...   


Planterat några mini Påskliljor & satt ris i Höganäskrukan, men fjädrarna håller på att flyga bort & dom stackars blommorna fryser nog ihjäl... 


Byapromenad väntar, med full mundering på & håll i hatten!!

 

                    Kram på er mina fina Bloggläsare!!  


 
 
optimist

optimist

5 april 2012 16:31

Har det kommit några "påsk kärringar" ännu? Du har ju bunkrat upp med massor med godis. I alla dess färger och utseenden.
Gässen var på riktigt, men håller med dig om att man kan nästan tro att de var konstgjorda på något sätt.
Kram och Glad Påsk vill jag önska dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

5 april 2012 17:39

Nej inte en enda!! :( undra om denna "sed" håller på att dö ut??? hörde om en mamma på affären, vars barn INTE fick gå som Påsk-kärringar i gårdarna, då hon tyckte det var som tiggeri...
Å andra sidan kan det åxå vara så att kärringarna inte törs gå in när vi har hundstaketet & grinden?...
Bra då vet jag! men dom såg verkligen ut som Plast!! ;)
Tror vi har snö i luften här alldelens strax, gått promenad, blåsigt & inte alls skönt, men vi var i skogen & gick åxå, & där var skönare! ;)
Fin Påskhelg på er!♥

 
Piedra

Piedra

5 april 2012 18:22

Mästerfotografen Lena!!! Vilken fantastisk bild!!! Oj, godis... Jag har inget hemma. Det går inte; jag äter bara upp det själv i alla fall. Jag får låtsas att jag inte är hemma om det kommer några påskkärringar. En glad påsk önskar jag dig i alla fall! Kram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

5 april 2012 20:38

Å tack! så gulliga ord♥
Bäst att gömma sej har jag åxå kommit på! för jag har presis "frossat" i smågodis ;) men egentligen var det inte alls så gott, alldelens för sött, men jag åt ändå! suck.. ;)
Karaktär = NOLL! ha ha..
Tack & fin helg du åxå!♥

 
kicki

kicki

6 april 2012 06:43

Glad påsk på er gullisar...
Stor kram

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

7 april 2012 00:04

Tack & fin Påsk ni åxå!! :))♥

 
skånepågen

skånepågen

6 april 2012 09:55

Önskar dig en fin helg.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

7 april 2012 00:04

Tack!! :)) & detsamma till dej med familj!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards