frallorna

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Varg i krokarna... :(

Av Lena - 22 mars 2012 15:10

 


 


Fick telefonsamtal vid 12 tiden idag, Kerstin i grannbyn höll på att veva in markisen på altanen när en stor Varg kom travandes över gården!!, gubben hennes visslade på den, då stannade den upp & kollade på dom, sedan travade den vidare in i skogen mot berget som skiljer våra byar åt...  

 

Onekligen farsinerande att få se en varg!!! -men vi som har hund, vill inte möta dom...

Deras Kasper hade just gått in! springer alltid lös på gården, hua...

 

Skogen den sprang emot, är åxå den skog vi brukar vara i med hundarna, så därför ringde hon mej på jobbet, ifall jag skulle dit när jag kom hem. Så blir det inte nu! hua.. vi håller oss på åkrarna, där känner jag mej ganska trygg, den skogen vid åkrarna har byar runt om, nu kan ju iof Vargen springa genom en by & in där, så säker kan man förståss alldrig vara...

 

Så God Bye skogen på ett tag! & spring fort vidare Herr Varg!! 

& Tack Kerstin för att du berättade! -Vargmöten vill vi inte ha!   

 

Byapromenader med vovvarna, skönt väder, men inte den där jätte varma värmen, & solen är gömd bakom molnen...

 

                                         Kram på er!!  


 
 
optimist

optimist

22 mars 2012 16:45

Men oj, så läskigt. Tänk att möta en varg om hundarna är lösa. Inte bra. Jag skulle inte våga det och så skulle jag ha en påk och visselpipa att skrämmas med.
Vi har 15 plusgrader så här har våren känts idag.
Ha det bra och se upp för vargen.
Kram!
PS Poängen på historien var att patienten fick bara fem tabletter, och trodde därför att han hade fem dagar kvar att leva. DS

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

23 mars 2012 11:31

Uch ja, så fruktansvärt... den vill vi inte träffa! & undra ja om en påk ens skulle räcka? var den hungrig tog den en av vovvarna i käften & sprang...
Vi har åxå skönt väder idag! sol nu men molnigare till eftermiddagen
ha ha.. jo jag tänkte så, men funderade på om det var någon annan poäng som jag inte fattade ha ha.. ;)
Kram & fin fredag!♥

 
Kaisa

Kaisa

22 mars 2012 17:10

Ja, håll er på åkrarna ni, att möte en hungrig varg ute i skogen vore ingen höjdare, huuuua.... Kvällskram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

23 mars 2012 11:28

Nej hu hu... hemska tanke, vi är på vår vakt på åkrarna åxå, men känns ändå tryggt där!
Kram & fin fredag!♥

 
kicki

kicki

22 mars 2012 22:21

Usch då vad läskigt,Jag säger som Kaisa ,håll er borta från skogen ett tag & tack underbaraste du för din kommentar hos mig :)
Bamsekramen

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

23 mars 2012 11:27

Bamsekram till dej som snart flyger landet!! eller är du redan i luften?? ;)
Kram & häääärlig semester!!♥

 
GeddFish

GeddFish

22 mars 2012 22:37

Vargen är mäktig, men passa er!
Nattakramen ♡♡♡ Jag har varit duktig idag.......

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

23 mars 2012 11:25

Ja den är verkligen mäktig! med hundarna vill jag inte möta den, själv skulle jag gärna vilja se en i verkligheten & i naturen...
Jo jag vet, du är duktig! :))
Kram på dej!♥

 
paloma

paloma

23 mars 2012 11:14

Oh fy vad otäckt!:( Minns som barn man inte fick vara uppe i skogen själv för det var ju både björn varg och lo man fick vara försiktig med! Det är det värsta med Dalarna! Var fÖrsiktiga snälla! Nu trollar vi bort vargen till en annan by! Inte er! Kram ds min kusin har fått flera katter tagna av lo. ds, blir så ledsen! Men det är ju så det funkar i naturen!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

23 mars 2012 11:24

Hua ja, för egen del är jag inte rädd att träffa på något villt, men har man hund med sej, är det värre...
Lo har vi åxå häromkring, fast dom är mer skygga, fast förra sommaren bröt sej ett Loo in i grannens kaninbur & tog den! :(
& visst är det så, naturen är grym ibland...
Vi får vara på vår vakt!
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards