frallorna

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Idag & igår...

Av Lena - 18 februari 2012 11:36

 

Igår sken solen!! & vi var ute i sol!! fantastiskt väder!! Nu snö snö & blåst...  

  

 

  

 

  

 

Nåja, vi får ha en kura inne dag! mysigt de med!  även om solen & värmen är att föredra!

 

Morgonkissen är gjord, & en liten vända med Petrus, nu strax en vända med Malte & Märta, den blir åxå ganska så kort.

 

Melodifestivalen i kväll, bara 3,5 mil bort, i Leksand, skulle väl egentligen ha masat sej dit för att en gång i livet se den "live"! men nej... -Jag trivs bättre hääär, där jag kan lukta på blommorna &....  -typ ytterst HEMMAKÄR!!  

-så vad är väl en kväll på Slottet... -nej inte ens det Askungen! ha ha ha.. -ni fattar?

-INGET! går upp mot golvsängen med gubben & vovvarna!  

 

Blåser så det knakar i stugan, skynda ut & få lite frisk luft & in i värmen igen! tjohoo!

 

                                 Kram & fin lördag  

 

 

 
 
Simona

Simona

18 februari 2012 13:04

Igår fredag var det verkligen toppenväder. Soligt å varmt :) Idag är det mulet väder.Melodifestivalen ska jag se. Hoppas det är bra låtar ikväll... Lördagskram

http://pågottochont:blogspot.com

Lena

18 februari 2012 17:41

Ja vi får hoppas på lite bra sånger! det har varit lite skralt med den saken tidigare ;)
Nyss ute på en snabb blåsig regn/snö promenad hua brrr..
Kram på dej♥

 
Buttons

Buttons

18 februari 2012 13:34

Ska kika om SVT kör melodifestivalen, så kan jag ju kika medans jag syr, håller med om att det är mysigare hemma än i en skräning festlokal.........åsså var det ju det där med hundar som inte får följa med........wet kisses to all

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

18 februari 2012 17:40

Absolut!! hundarna! tråkigt för dom att vara hemma ensama en hel kväll, medans mamma & pappa roar sej ;) :( -nej uch!
Hoppas du kan se det! inte för att det är så värst bra musik alltid? men från Leksand! lite hemtrakts känsla! fast det kanske inte visas så mycket utanför arenan...
Kram på er!♥

 
Geddfish

Geddfish

18 februari 2012 14:08

Ja, igår var en fin dag, idag har jag varit ute ändå, i regnet.
Lördagskramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

18 februari 2012 17:36

Samma här igår, idag ett annat väder minst sagt :(
Jag eller "vi" hundarna, har åxå varit ute idag, dock inte på några längre rundor ;)
Kram på dej & fin kväll♥

 
Ingen bild

Kerstin.

18 februari 2012 14:18

Håller med hemma är bäst..Vi har faktiskt varit till Sjönses i dag,jag å Kasper traskade iväg kl9oo,och det var världens trafik efter vägen,så när vi gick hem så tog skogsvägen från fiskodlingen så Kasper fick springa lös,och vi hade sån tur att det inte snöade,började när vi kom hem,även jag skall se melodifestivalen i kväll för första gången på flera år,det är ju hemmavid så man får väl offra sig å titta...
Kram Kerstin....

Lena

18 februari 2012 17:35

En riktig långpromenad! fast det är ju ni vana vid!! :))
Snö & regn om vartannat & blåst hela dagen, var nyss ute en kortis med vovvarna, inga vantar, höll på att frysa fingrarna av mej, & regn snö på det, inget vidare väder :(
Det var något? som jag glömde berätta för dej idag på telefon, men fortfarande har det inte kommit fram! minnet det minnet ;)
Kram & trevlig Melodifestival kväll! ;)♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards