frallorna

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Tisdag!!

Av Lena - 10 januari 2012 17:01


 

 

Åkte som "vanligt" till åkrarna, för lek & lite inkallnings övningar, & bara -1!


 


 


 


 


 

Med sitt Back on Track täcke, ser Malte mer ut som en Medeltida häst i strids

skrud!!  


 


 

Solen gick efter en stund i moln, & en front närmade sej, & några snökorn har nu kommit.

 

Lång kok på spisen, kalopps till gubben & samma till vovvarna, fast i en annan gryta, efterssom jag bara kryddar deras med special buljongen utan salt, men fullt med morötter, de ska dom ha!!  

 

Strax ska jag baka en pizza, med kantarellstuvning, mozarella & tomater! nam

nam...  

 

Såg Hinsehäxan första delen i går, fantastiskt bra! -ja ni, tänk så lätt livet kan vända, från det bästa till tradgedi...

 

Tusen Tusen Tack Ann Marie för kortet!! om du visste vad det värmde!  & vilken otroligt vacker hand stil du har!! & kul att P-Å har uppdaterat sej!!  

 

                    Kram alla mina fina läsare! vi ses!!  


 
 
Ingen bild

Di

10 januari 2012 20:11

Haha kul ungar du har :) blev full i skratt över deras lek! kakan blev inge bra så slängde den :) haha...ingen höjdare med citron, äpplen och gammal kanel inte...så vips var den borta. Vi får försöka ses något tycker jag!! Kram kram <3

Lena

11 januari 2012 17:53

Ja dom kan dom 4 benta ;)
Jasså? om jag bakar något jag inte vill ha kvar, så ger jag det till skatorna, men att mata dom bland husen hos dej hade kanske inte vart så bra ha ha.. ;)
Tycker i alla fall att den lät god! :))
Ja du, kanske det! & prata foto!!! :))
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Anna

10 januari 2012 21:13

Hej

Vilka fina bilder du får till...fina vyer och vilken glädje hundarna utstrålar!

Hade jag bott närmare så hade jag kommit på besök med charlie och övat inkallningar på åkrarna tillsamans med er! Det ser så härligt ut!

Tack för en trevlig blogg, du inspirerar!

Anna

Lena

11 januari 2012 17:50

Tack! blir jätte glad över dina rara ord ska du veta!!♥ :))
Ja detta älskar dom över allt! har så skoj så skoj, jag blir helt varm i hjärtat!♥ dofter & ytor att röra sej fritt på! ;)
Kram kram!♥

 
kicki

kicki

11 januari 2012 00:26

Fina Lena ,alltså vilket ös ,nog har dom roligt dina bustroll.
Kram

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

11 januari 2012 17:46

Ja gösses så dom har kul!! man riktigt ser hur det lyser av lycka i deras ögon!! :)))♥
Kram kram!♥

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

11 januari 2012 07:32

Tack för gratulationerna. Ja vi hinner inte blogga lika mkt nu som innan lillmatte kom till världen, men förhoppningsvis blir det bättre med tid längre fram när nya rutiner är på plats. Malte har nog inte mkt att säga om henne ännu, tycker nog hon är lite jobbig när hon sätter igång och skriker men hon luktar rätt gott tycker han :-)

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Lena

11 januari 2012 17:45

Åååå så mysigt!!! :))) en liten Prinsessa i familjen!!♥
Jag förstår att det tar sin tid, mys på!! :))
Kram på er!♥

 
Blessingsrehabb

Blessingsrehabb

11 januari 2012 11:45

Skrattar gott åt "skallbaggen" som har svårt att komma på fötter med stelt täcke på ;)..Hinsehäxan jättebra..Men visst en sorg som röd tråd när män utövar makt på unga flickor..Må väl hoppas pizzan smakade gött gött..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

11 januari 2012 17:43

Ha ha.. "rull mannen" ;) eller kanske rull hunden ha ha..
Ja visst är det så!! den var beklämande men sann..
Japp! den var fööör god he he..
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards