frallorna

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Bilder...

Av Lena - 10 juli 2011 11:22

    

Ja igår hade vi varmt & soligt, idag regn men ändå varmt!       

 

      

 

  

 

  

Jodå  Märta ville åxå försöka balansera på stenarna!  

 

Mitt stora dilema när jag fotar på sjön, vet ni vad det är???

-jo att få horisontlinjen rak!!!

-vilket inte alltid lyckas, & då blir jag galet förbaskad!!  

 

Idag ja, då var det tänkt att göra ytterligare en ö! skulle klarna upp till kvällen, vi får väl se...

 

Tills dess bara längtar vi tills gubben kommer hem från sista skiftet före semestern, & egentligen struntar jag i om det regnar eller inte just idag  kanske blir det bara latning resten av kvällen, känna av känslan av lång ledighet tillsamans...  

 

Pst! klicka på bilderna så blir dom större  

 

                                      Kram & fin söndag!  

 
 
Kaisa

Kaisa

10 juli 2011 17:08

Underbart vackra bilder. Jag har inte ens tänkt på att jag skall ha horisontlinjen rak, he he he...

Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

10 juli 2011 23:03

Tack! :))
Nej men har man börjat "haka" upp sej så slutar då inte jag att se det felet hela tiden hö hö.. ;)
Kram på dej!♥

 
Kicki, Jolly och Skorpan

Kicki, Jolly och Skorpan

10 juli 2011 18:42

Du tar verkligen härliga bilder. Dom är så talande. Underbart med hundarna i badet. Det måste vara lyckan att ha BÅDE en båt och en husbil. Inga hinder i världen för att inte kunna hamna där man vill. Tomma öar och annat trevligt.
Ha en skön semester!

http://www.travarens.se

Lena

10 juli 2011 23:02

Tack! :))
-Ja tänk va... både &... & vi njuter verkligen av var minut, att kunna ha dom båda i vår ägo :)) ha boet med sej lixsom en snigel ;)
Kram kram!♥

 
Kikkan

Kikkan

10 juli 2011 21:00

Färdigt turnerat ett tag nu. I morgon blir det besök hon kompisar som bor lokalt med lunch/middags besök. Rob ska tydligen till Strömsholm på Veteranbil's möte på eftermiddagen. Lena inte har jag lagt märke till att horisonten lutar lite... bilderna Dina är ju oftast toppen fina... MEEEEN vet inte om "dambordsfika- bordet" bilden Du tog när vi hälsade på var så !!!????? ***** Sudda gärna bort den om Du kan!!!!!! fnissfniss. Kram... P.S Min kompis vi har hälsat på de senaste dagarna är utbildad hund massör... är det sådan Ni besöker ibland med Petrus????? Mera kramar & ha en underbar fortsättning på semestern Eran.

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

10 juli 2011 22:57

Ja alltså vilket chema ni har när ni kommer! fniss.. ni får allt ligga i för att hinna med alla besök! fniss..
Jag tycker "dambords " boredt såg superbra ut! -förstår inte vad du menar??? ;)
Vi har en jätte duktig hund/häst massör här i byn, där han åxå fått masage, men han får annat därborta åxå :))
Kan tänka mej att Rob får se en & annan pärla i morrn, hoppas bara att vädret är bra åxå! :))
Kram på er!♥

 
Jennie

Jennie

11 juli 2011 09:33

Helt underbara bilder. Så härligt. Älskar frallor.. Kram

http://jennieshots.blogspot.com

Lena

11 juli 2011 21:57

Tack! :)) & ja dom är helt underbara! :))
Kram!♥

 
marina

marina

11 juli 2011 12:08

Picasa är ett enkelt gratisprogram där du kan räta till horisontlinjen bl.a Man kan liksom "räta ut" bilden genom att vrida lätt på den med hjälp av programmet. En väldigt finurlig sak då jag,liksom du, också stör mig på sånt som en horisontlinje. :)
Kram

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

11 juli 2011 21:56

Nämen tack för den infon! de ska jag be sönerna om att hjälpa mej instalera när dom kommer hen & har tid ;) kul att höra att vi är fler som vill ha en rak horisont! ha ha.. har fotochop, men just att räta ut den har jag inte lärt mej ännu, kanske enklare på Picasa?
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards