frallorna

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Gokväll...

Av Lena - 1 juli 2011 21:45

  

                           Förmiddags filstund!    

                                  Gubben slipar på Karin...  

                                   & jag servar med fika!  

Nu ska skrovet fernissas härnäst, jag hade åxå velat fixa lite mer på överbyggnaden, men men... vart tar all tid vägen???  

Kvällspromenad : -Nej Märta! dit ska vi inte!    

Varmt så in i norden, bara tagit det lungt i dag, tidig morgon eller sen kväll är de som gäller för promenader, men på kvällen då är åxå myggen vaken! kli kli kli!  

 

Inget regn & ingen åska idag! ser ut som om P&L ska fixa hela festivalen med fin fint väder rakt igenom igen!  

 

Kvaft, kvalmigt så kläderna fastnar på kroppen, ingen hitt, men de är som de är med den saken!  

 

Jag är inte på P&L, men åååå va jag önskar vi var där!!! såååå många bra band som spelar! men kanske nästa år??...  gubben har åkt på nattskift, så vovvarna & jag myser ensamma ikväll...

 

Sitter här med ett glas Rose som skulle smaka Röda remmar & Gelehallon! nja, vet inte de, men med lite för lite mat i magen känns det som om jag är full som en kastrull!  

Inte van de här fylle livet...  -Skål!!  

                              

                              Kram i sommarkvällen!  

 
 
Gerd

Gerd

1 juli 2011 22:47

Röda remmar och gelehallon? Haha, inte i min smak...
Annars gillar jag rosé ibland, när det är hett väder.
Oh, vi har njutit idag, av god hederlig husmanskost och sen jordgubbar. Bara kolsyrat vatten, men min älskling han bara hickar och hickar... jag månar om honom, självklart.
Krama dina fina vovvar och nattakramen härifrån, fina Lena! /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

2 juli 2011 13:36

Nej å inte vet jag var remmarna var heller! ha ha.. men gott var det i alla fall ;)
Husmanskost är bra de! njut & må så gott!! :))
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Carin

1 juli 2011 23:13

Fint namn båten har fniss fniss.
Hästarna står inne några timmar om dagen, då slipper dom insekter och värmen.
Dom njuter verkligen av att få komma in, svalt och skönt.
Mattarn är vakna desto mer P&L för hela slanten, det måste ni gå på nästa år.

Kram kram

Lena

2 juli 2011 13:34

Ja visst! fast hon savas med K ;) Ja du, jag hoppas mats är ledig nästa år på P&L, de är ju så, att efterssom dom jobbar tillsamans alla 3, & sönerna vill gå på P&L & någon mer ungdom på jobbet, så blir det han som får jobba bl.a, skulle han åxå propsa på ledighet just då, ja då kanske någon av sönerna fick backa, & de vill vi inte♥
Så nästa år hoppas vi på "frivecka" under P&L! :))
Skönt för kusarna att få svalka sej inne!♥
Kram på er i de mysko vädret♥

 
Ingen bild

Carin

1 juli 2011 23:24

Äta popkorn och skriva med en hand är inte lätt.
Man blir saltsugen i värmen, i alla fall jag.
Jag menar att hästarna är trötta och tycker det skönt att komma in i stallet och vila.
Jag och familjen P&L för allt vad vi orkar.

Kram kram

Lena

2 juli 2011 13:30

Ha ha.. jag åt lite Jordnötter igår!
Förstår att dom njuter inne en stund, & fy för alla flygfän! inte lätt att vara häst då inte, men som tur är har dom "änglar" som äger dom!♥ så dom får njuta av en lagom sommar :)))
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards