frallorna

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Halloj!!

Av Lena - 23 juni 2011 21:18

  

Startade tidigt, mot Stockholm, var dit & fick lite "hund nyttigt" i oss 

Lite tokig dag att åka, trafiken skulle inte vara nådig, men faktiskt så flöt det på hur bra som helst! inga som helst problem!   

Vovvarna hade trots långt bilåkande, det skönt där i bak, lade i ett dubbelvikt täcke, så dom skulle ha extra skönt!   

Stannade & fikade & åt medhavd mat, kolla vilken bjässe! tror dom heter Vinbärs snäcka eller? söt var han! satt & åt på ett maskrosblad, tog stora tuggor, men när jag gick tillbaks med kameran så hade han ätit klart!  

 

Gösses vilket regnväder vi haft hela dagen, får hoppas att det regnat ur sej tills i morrn  

 

                                     Kram på er!!   

 
 
Ingen bild

Kerstin.

23 juni 2011 23:04

Stockholm fy en midsommar med mycket trafik, men allt gick bra ser jag, vi sitter i Fåsås helt mysig gammal fäbod, skall gå runt fäboden i morgonbitti, det är en sträcka på 5 km, och kan du tänka asfalt i hela fäboden det har vi inte ens i Murbo, så då kan undra vad vi bor i för fäbod.Midsimmarkram Kerstin,Sören å Kasper.

 
Lena

Lena

23 juni 2011 23:26

Va??? asfalterat i en Fäbod?? lät lie väl överexpoaterat fniss... ;) nåväl, hoppas ni får en skön morgontur & trevlig Midsommar! :)))
Resan gick galant! vi kan höras efter helgen, så ska jag berätta mer! :)
Kram på er & mys så mycket ni kan!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

23 juni 2011 23:34

Huga för att ställa kosan i bilen mot den kungliga huvudstaden dagen före midsommaraftonen. Modigt av Er. Ha en trevlig midsommar. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

24 juni 2011 09:22

Ja visst var tiden lite tokig, men ibland har man inga val.
Trafiken flöt på, vi hade GPS, men gösses, inte skulle jag vilja bo där & köra bil i den trafiken dagligen inte... :(
Tack & njut ni av sill & jordgubbar! :)))
Kram på er!♥

 
Piedra

Piedra

24 juni 2011 09:37

Åh, vad goa vovvarna ser ut i bilen! Önskar jag får träffa dem en dag! Usch, vad jobbigt att köra i Stockholm, men det verkar som om allt gick bra. Önskar er allihop en riktigt fin midsommar! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

24 juni 2011 09:45

ha ha.. ja visst gör dom! ;)
Stockholms trafiken är väl inget man direkt önskar sej, hö hö.. men det gick bra! phu.. ;) men gisses så vissa kör, som en fläta över 4 filer pust..
Kram! Tack! :) & fin Midsommar du åxå!♥

 
paloma

paloma

24 juni 2011 09:56

Va? var ni i Sundbyberg? och jag var inte hemma! hade så gjärna velat träffa er ju! E ni kvar? Köerna e nog värre utåt landet i går och i dag!Men vi firar här hemma hos goda vänner! Nästa gång ni kommer hit Måste ni ringa så ni får fika och jag äntligen får hälsa på fina vovvarna! kram till er alla och en riktig härlig Midsommar!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

24 juni 2011 10:57

Vi åkte igenom, & jag tänkte på dej & Optimist, men tiden var knapp & trafiken ville vi undan så fort som möjligt dagen för M* men vem vet? vi ska dit fler gånger, så vi kanske ses! :))
Kram & fin dag!♥

 
skånepågen

skånepågen

25 juni 2011 08:16

Den så kallade Nynäsvägen, om jag inte tar fel? Var inte så många dagar sedan som jag körde på den också. Sthlm är vackert så här års. Men jag håller med, trafiken är ett aber.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

25 juni 2011 12:34

Aha.. den hette så ;) ja du, en del åkte som en fläta, bör filer & for fram som skållade troll, jag höll allt i mej i ibland, ha ha.. som tur var gick det bra, men inte skulle jag vilja åka den vägen varje dag i rusning inte :(
Men! ja Stockholm är vackert! :))
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards