frallorna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Hallå!!

Av Lena - 10 juni 2011 19:47

  

Värmen tog oss till en underbar sjö, där vovvarna fick bada!  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

Innan vi åkte iväg fick jag telefon från denna söta Kaspers matte! dom var på väg på premiärturen med sin Husbil, stannade till & rastade Kasper på en rastficka, & precis där! bredvid vägen, låg en Huggorm som bet honom!

Så nu ligger han på Djursjukhuset...

 

Fy vilken tankeställare jag fick... så lätt det är hänt!!

Vi har hitills alldrig stött på eller sett någon Huggorm på våra skogsturer, men dom finns ju, så aktsam ska man vara...

 

Goa Kasper, jag tänker på dej  

 

Kom hem för en stund sedan, fixade varma mackor med cornbitar, ananas, banan & curry på, sallad & lite jordnötter till mej, ett glas rött & snart Talang finalen.

 

                                                Kram på er!  

 
 
Roxanna

Roxanna

10 juni 2011 20:33

Gud va härligt dom tre har de :)
Massa bad och skoj :)

Usch va hemskt.
Jag har nästan alltid Uffe kopplad när vi går i skogen, för man vet aldrig. Och så nyfiken som Uffe är, han tror ju alla djur är hans kompisar.

Kram kram

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

10 juni 2011 22:33

Japp! :))
Uch ja.. Kasper var kopplad & ormen låg alldelens intill asfalten vid några maskrosor, man tror ju att dom håller till i skogen eller där det i alla fall är lungt! men denna orm gillade tydligen trafik :(
Kram!♥

 
Tina

Tina

10 juni 2011 22:41

Vilka härliga ställen ni är på jämt - jag ble avundsjuk!!!
Här ehmme får man leta efter en snutt strand och vatten där hundarna får vara, och hittar men en så'n så är det ofta en himla massa andra där....

Skicka krya på sej hälsning till Kasper! - läskigt...

http://www.tinric.com

Lena

11 juni 2011 09:57

Ja denna plats är man helt ensam på! en sjö långt in i skogen, där vattnet är så rent att man kan dricka det! :)) en ganska så stor källsjö, med flera superfina platser man kan bada från! de tackar man för! ;)
Ja vi får hoppas att Kasper mått bra i natt, fick dropp, & skulle det bli sämre under natten var det serum som gällde, skönt dock att hann fick vara kvar där inne.
Kram i Pingst tider!♥

 
Kikkan

Kikkan

11 juni 2011 00:09

Vilken värme Ni fortfarande har.. lite för varmt för min del, men OK att ligga i vattnet & svalka sig. Fy va hemskt med hugo-hugggorm hoppas Kasper blir frisk snart.. Jag har total ormfobi.. & har haft det så länge jag kan komma ihåg. Brukade vara åskrädd också, men klarar väl av det lite, men ormar fyyyyyyyyyyy. Ha en fin helg. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

11 juni 2011 09:52

Ja värmen är enorm! men idag på eftermiddagen ska det bli mer moln, regn & åska!
Huggormar ja, inte att leka med, men dom gillar åxå värme & sol, så det gäller att se vart man sätter sina fötter & tassar, men inte lätt när dom rullar ihop sej & gömmer sej bakom några blad, som den som bet Kasper gjorde!...:(
Kram & fin Pingst!♥

 
Simona

Simona

11 juni 2011 09:17

Mår Kasper bra nu? Usch för huggormar...Sådana vill man inte träffa på...

Önskar er en fin Pingsthelg! Varmt är det hos mig idag! ♥ "ler" Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

Lena

11 juni 2011 09:48

Vet inte hur han mår just nu, men meningen är att han ska få komma hemm idag, skrutten♥
Tack! värmen håller i sej fortfarande här, sol från en blå himmel, men moln ska dra in över oss...
Kram!♥

 
Bobby

Bobby

11 juni 2011 15:40

Jävla ormar! Ursäkta språket, men som hundägare gillar man ju inte sådana direkt. Hoppas han kryar.

Huggormar gillar tydligen att hänga längs vägar o framförallt i diken då det finns mycket gott att äta där. Plus att det är varmt o skönt för dom...

http://www.robertfageryd.se

Lena

11 juni 2011 22:33

Uch ja... hua.. aha, de hade jag ingen aning om, jag trodde dom ville ha lugn & ro i skogen... men kastas matrester efter fika i diken & runt rastplatsers matbord, så kommer ju råttor & fåglar, & ormar lär ju gilla råttor, så aha... då hänger jag med, ska se mej extra noga för i sommar!
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards