frallorna

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Kaaaalt!..

Av Lena - 24 februari 2011 08:18

  

Vår halv gamla termometer är ganska bister just nu, om jag då säger att vid vår bästa granne ca 75 meter bort, så visar hans alltid 2 grader mer! eller så är det för att våran sitter under altan taket..

Så summan av kardemumman blir sådär -30... 

 

I sovrummet har vi dock haft sådär 22+  

 

Indoor 18,7 i vardagsrummet, fast inte i köket & datarummet & hallen, där är behagligt skönt! för solen har redan börjat skina in & värma, då vi har 3 stora fönster i söderläge i köket, så jag gnäller faktiskt inte!    

 

Petrus & Märta har gjort ifrån sej ute på gården snabbt som kattsingen, Malte gick ut med dom, men gjorde sitt inne!  

 

Jodå! Malte Palte sussade såååå stilla bredvid mej i natt åxå! rör knappt en fena! lillgubben då  

 

Gubben sover i andra ändan av huset, efter nattskiftet, jag börjar vid 10, jobbar några härliga timmar, sedan ledig resten av veckan!

 

                     Kram & klä er varmt idag!  

 
 
Ingen bild

Jane

24 februari 2011 09:52

Halloj!

Fy vad kaaaallt ni har det. Du fick mig att skratta med ditt inlägg...Malte han är smart och gör sitt inne "skratt" Jag önskar dig en bra dag, kramisar

Lena

24 februari 2011 21:43

Tack! dagen har vart toppen!! :)
Ha ha.. Japp! den lille filuren smyger iväg in hit till datarummet när vi andra är i något annat rum, han vill gärna kacka ifred! ha ha.. ;) men kissa gör han varsomhelst! ;) men det ger sej såklart, bara mildare väder kommer! mins att Petrus åxå kissade & bajjade inne länge, numer skulle det ALLDRIG! falla herrn in :)han kom åxå i kallaste vintern!
Kram!♥

 
Ingen bild

optimist

24 februari 2011 16:33

Ojoj så kallt. Skönt att slippa den kylan, tycker jag då som hade "bara" minus 18 i morse. Förstår att hundarna ville in snabbt igen. Kram till dig Lena.

Lena

24 februari 2011 21:40

Ja ibland är det där *bara* bra knepigt! fniss.. ;) -18 är ju ganska så milt pm man jämför med -20, fast -18 i sej är ju åxå galet för kallt! he he.. ;)
Nu mildare här! skööönt! :)
Menar du att ni traskade ut på långpromenad i morse i den kylan?...
Kram!♥

 
Ingrid

Ingrid

24 februari 2011 20:10

Jisses. Jag är då inte avundsjuk på er kyla *brrrrrrrr* Här har det varit -23 inatt och under dagen bara -6 till -7 grader.

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

24 februari 2011 21:38

Tack det räcker för oss åxå ;) fast här slog åxå kylan av på dagen! hupps plupps så var det *bara* -6! det tackar & bockar jag för!
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards