frallorna

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Lörda ättämidda!

Av Lena - 12 februari 2011 16:27

  

Det blev värme av solen! så vi började med rejsing på gården!  

                                           -ur väääääg!    

   

   

   

   

Å så tog vi oss en promenad när gubben vaknat   

                                    Här är vi alla 5!  

 

Blev en ljuvlig dag, värmen kom & solen lyste  

 

Ingen is vända dock, fick räcka med *hemma* idag, rejs & lek, solning på trappen & promenad. 

Jag skottade upp en ränna runt gården, har kommit sådana mängder snö, att dom inte tar sej fram! men nu fick dom kul! blev lite labyrint känsla  

 

Solen är på väg ner & kylan kommer som ett brev på posten!

 

Skidskytte, spännande värre, nu hockey, sedan mer skidskytte & Melodifestivalen!

 

& inte minst Mando Diao från Bålängä!!!! på 2:an  

-Härligt!  

 

                                             Kram kram!    

 
 
kicksson

kicksson

12 februari 2011 19:57

Ytterligare en härlig dag hos Er. Grått här, men inget REGN, men i morgon ska det kanske komma mer!! Ha en myspys kväll. Många Londonkramar ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

12 februari 2011 23:35

Ja idag var det härligt! skulle kanske behöva lite regn för att påskynda smältningen av all snö! ;)
Kram & fin söndag! trots regnet... ;)♥

 
pezze

pezze

12 februari 2011 22:31

ser ut som deharmkt gött i solen!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

12 februari 2011 23:30

Japp!! & den värmde skönt mot väggen :)
Kram!♥

 
roxanna

roxanna

12 februari 2011 22:54

Vilka fina bilder på dom små söta :D

Nu har jag lagt upp klippet på Uffe när han går i tossorna :D

Kram kram :)

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

12 februari 2011 23:29

Åååå va seg jag är i kolan! ;( de va ju de jag tänkt att kolla flera gånger, men glömt, kommer in just på stört & kollar! :)
Kram!♥

 
marina

marina

12 februari 2011 23:35

Vilka roliga bilder. Jösses vad stor Malte är, ser ju nästan lika stor ut som Märta. Hihi!
Lite nyfiken...vad använder du för kamera?
Kramar

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

12 februari 2011 23:39

Ja han är en BIGG kille! ha ha.. han vägde i tisdags på en våg som väger exakt, 8,2 kg, & tills ifag väger han väl ett eller 2 hg till fniss...
Jag har en NIKON D-60 med orginal objektiv, men ska faktiskt köpa mej en större! eller vad man säger ;) med lite fler finesser å så, funderar bara på vilken jag ska ha...
Men denna NIKON jag har är åxå super! helnöjd med den ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

Carin

13 februari 2011 00:06

Ja du har så rätt,jag ligger och sussar i det fina vädret hela helgen.
Men jobbar man natt måste man ju sova oavsett bra el dåligt väder, men jag hinner nog med finvädret oxå (lååååångledig from måndag).
Vi får väl bjuda igen vid ett senare tillfälle,inte om 2 år hoppas jag.

Kram kram

Lena

13 februari 2011 10:47

Långledig när kylan kommer!! ;) uha.. men ni rider väl ändå kan jag tänka, frisk sportare där!! ;) vi tar nog bara kortare promenader när kylan är som nu brrr...
Kramiz!♥

 
marina

marina

13 februari 2011 07:54

Aha! Det blir så fina färger i din kamera. Själv har jag en Canon eos 450D men har inte hunnit lära mig den helt och fullt än. Planerar att gå någon kurs tror jag. Behöver särskilt lära mig alla inställningar på kameran samt hur man får till en bra komposition.
kramar

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

13 februari 2011 10:45

Ja en foto kurs är inte fy skam! ;) jag gick en för lite mer än ett år sedan, det bästa jag gjort!! oj vad mycket vi fick lära oss om våra olika kameror, alla finesser inte minst!! :)
Så om jag nu köper en till kamera, så blir det åxå en NIKON då det mesta är ganska lika ;) jobbigt att *bygga om* i planetoriet! ha ha ha.. ;)
Ja alltså, det där optimala strävar jag efter när jag tar kort varje dag, & det där med bakgrunden är jag nitisk på! även om jag ofta måste strunta i den ;) då hundarna inte tänker på det! he he..
Kram & lycka till!♥

 
Di

Di

14 februari 2011 09:28

Å fantastiska bilder..det är inte lätt att fotografera vovvar märkte jag i helgen :) blir avis på ditt underbara växthus!! Så vackert...kramar

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

14 februari 2011 18:34

Nej något av det svåraste!! i alla fall om man ska få till en bra bild med 3! & än värre när den 3-dje är en helvild busig valp! he he.. ;)
Växthuset är verkligen vackert! Mats byggde det åt mej för några år sedan♥
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards