frallorna

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Gokväll!!

Av Lena - 11 oktober 2010 20:50

  

Petrus"sittvägrar" sådär en stund när han får kläder på sej   

Efter ca 15 minuter brukar han dock ha "tinat" upp       

Var så attans kallt idag! men så vackert & solen lyste..  

..& svanfamiljen flög ovan oss, så vackert med pappa & mamma längst fram & dom 3 ungarna efter  

 

Blir ingen skog denna vecka då älg jakten är igång

 

Som sagt väldigt kallt ute, tycker i alla fall jag, Märta hon knorrar alldrig med att ha kläder på sej! Petrus han vill verkligen INTE ha något på sej! men måste! -tycker det skulle vara skönt?... när jag tar av dom sina teddy fodrade reflex täcken är dom helt varma ända ner på benen ju  

 

Fick så fint mail idag om hur "jag" skötte mej i ringen, värmde! Tack Linda!  (även om inte jag uppfattade mej så bra  ) & för dina ord om vår Prins & om B:s ord! blir målös & stolt, & har svårt att ta in...  

& förståss om dina fina ord om Prinsessan, fast hon ju inte ställs..

 

Har skickat mejl till Bloggen & berättat att mångas komentarer faller bort! vi får hoppas på svar & att det rätar till sej!!  

 

Nu mys framför tv:n innan sängen, i morrn bara 3 timmars jobb då jag ska iväg & fylla på med Järn igen  

Sedan ledig från mitt underbar jobb   resten av veckan!!! 

 

                         Kvällskramen mina fina!!!   

 
 
Di

Di

12 oktober 2010 07:19

bra att du får fylla på järn, det är för att du är trött som du också blir "virrig" som du skrev...det är tröttheten i sig som gör det. Blir nog bra hoppas jag för din skull så du får lite mer kraft och styrka och orkar med dig! kraaaaaaaaaaaaam govännen, du är så härlig och blir så glad av dej! ses snart hoppas jag vi ska ha tjejkvällar på fotoklubben, kom vet jag och virra lite ;)20 okt kl 19 se www.borlangefk.se!

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

12 oktober 2010 15:06

Ja jag såg att det skulle bli en tjej kväll, & tänkte dirrekt att då! ska jag dit ;)
Ja jag fick Järn påfyllning idag åxå, men tyvärr går det nog inte så fort som jag önskar det skulle, men men...
Tack "goa" du för värmande ord! Kram♥

 
ErikaSH

ErikaSH

12 oktober 2010 09:24

Åh dom där täckena kanske jag ska leta fram oxå, perfekt på hösten! Doris har typ samma symptom som Petrus-HATAR täcken, men hon springer som en illbatting ist och försöker få av det.. Grattis igen till kanonresultatet på utställningen!!!!!! Jag känner mej så ouppdaterad när jag inte har internet hemma, FB kan jag iaf kolla på mobilen då och då.. Kram på er!

http://erikasjoosblogg.blogspot.com

Lena

12 oktober 2010 15:03

Tack tack!! :)
Att inte ha internett? -vilket elände!!! ;(
Ja oj vad bra dom täckena är! & håller värmen superbra åxå, men har faktiskt tänkt att köpa sådana där täcken i ett material som även mäniskor med reumatiskt har som arm värmare osv. dyra men bra visst, heter nått särskilt men just nu har jag tappat minnet ;)
Kram kram♥

 
kicksson

kicksson

12 oktober 2010 09:53

GRATTIS ytterligare till Petrus för söndagens fina resultat. Nu förstår jag att det inte tydligen är jag som trycker på fel knappar så mina kommentarer till Dig inte kommer fram... Ska kolla på min blogg också & se om kommentarerna försvinner där också... Kramar ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

12 oktober 2010 14:53

Tack tack!! :)
Aha? du har åxå haft problem att komentera mej! har skrivit till bloggen igår, men hitills inget svar, eller så rättas det till ändå?..
Att jag vet att mångas fallit bort beror på att dom mailat mej & berättar det, annars hade jag inget anat förståss ;)
Kram kram!♥

 
Buttons

Buttons

12 oktober 2010 12:13

Vilka gullungar, och fina täcken....ser att Petrus inte vill ha täcke, men ger efter om en stund. Buttons total vägrar han lägger sig platt och tar inte ett steg............dom är underbara personligheter, eller heter det hundligheter ??
kramar till stolta Matte, och pusspå svansarna

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

12 oktober 2010 14:50

Jodå, han går "normalt" efter en stund he he ;)
Hundligheter var ett nytt ord! ha ha men finurligt & riktigt tycker jag ;)
Kram på er♥

 
roxanna

roxanna

12 oktober 2010 17:05

Va söta dom är i sina små täcken :)
Kram kram :)

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

13 oktober 2010 17:31

Ja dom är super! & så syns vi alla när vi kommer i våra "reflex västar" ;)
Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards