frallorna

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

ättämidda..

Av Lena - 30 mars 2010 17:45

  

                                     På promenad...

 

Tog bilen några kilometer, till Romme, där vi gick en timmes asfalts promenad.

solen kom fram lite, men mest moln, och så vidare varmt var det inte heller...

Så värst ren var inte asfalten heller, så vovvarna blev lika skitiga som hemma här på by vägarna...

 

Nog med gnäll!  

 

Härligt med omväxling! & vovvarna äääälskade alla nya dofter och den nya miljö!  

Så vi är nöjda!  

 

                                              Kram kram!  

 

 

 
 
Di

Di

30 mars 2010 19:11

lät ju bra att ni blev nöjda :) kram på er!

http://dithequeen.blogg.se

 
Kaisa

Kaisa

30 mars 2010 21:32

Romme? Jag trodde inte det låg i Dalarna, hi hi hi.. Jag vet snart inte vad som är bak eller fram heller, hi hi hi,,,,

Godnattkram / Kaisa*

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Ingen bild

anki

30 mars 2010 21:36

Håller med om leriga vägar men Z är ju som vanligt inplastad (hi hi hi) men trots det slinker vatten och smuts innanför plasten (fniss fniss), nej skämt åsida det är inte roligt nu så jag gjorde som du tog asfaltvägen 2 ggr i dag trots att Z ogillar trafiken som han måste möte och höra .....men han blir stressad av bilarna så vi måste nog fortsätta vår asfalt-träning.Efter dagens promenader passade jag på att bada och föna honom och trodde att han skulle vara lite trött och slö,,,men vad då...trött INTE Z... han tyckte inte om att bli fönad idag och vi var lite oense kan man säga men samtidigt förstår jag honom för hans päls är ENORM och tar tid att torka,men slutresultatet efter 2 timmar blev i alla fall bra och han luktar MUMS...Synd att han inte vill sova i sängen för där hade jag gärna haft en mjuk ljuvligt doftande hund i kväll....NEJ GOLVET SKA HAN SOVA PÅ DEN LILLA ENVISA ....INTE I SÄNGEN!!!

Snaret ska det bli kvälls-kiss och sedan sova för att börja en ny dag i morgon igen.

kram på er alla

 
Lena

Lena

30 mars 2010 22:15

anki!
He he.. å här gnäller jag om hundarna blir kletiga! som egentligen bara är att skölja av, så torkar dom på en gång! fniss..
Om inte dessa fick sova i sängen så blev dom nog sorgsna... Petrus vill sova nära nära, & med sitt huvud på min kudde, och gärna nosen mot min! fniss men då har jag så svårt att sova, så jag brukar dra ner honom så han ligger mot min hals :-)) men opps! så har han kravlat upp och trycker sej mot! *skratt* Märtan inte sämre hon! *ler*
& när vi var ut på morgonkissen, så rusar dom & särskilt Petrus mot sovrums dörren i 120 km/t, och kastar sej på den! gullungen! & vill upp upp upp i sängen igen och så gosar han ner sej! våra ljuvliga små tok troll ;-)...
& att morgon gulla i sängen! slår allt...
Dessa 2 vill inget annat än att vara med med, bli kliade klappade & att pussas! ;-)
Här behöver åxå mentaltränas bland mäniskor! hi hi..
Kram och natti! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 mars 2010 22:16

Di!
Japp! :-)
Kram & natti! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 mars 2010 22:17

Kaisa!
Jodå Romme travet ligger inte långt från oss, i självaste Dalarna! ;-)
Pst! jag är åxå ur dålig på Sveriges Geografi! fniss..
Kram och natti! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards