frallorna

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Mer tagen...

Av Lena - 22 mars 2010 22:46

  

                                Sorgen fortsätter...

 

Fast jag har inte orkat ta det till mej ännu...

 

Med oss hem idag fick vi detta brev.

 

Märta har fått diagnosen Atopisk dermatit..

 

Atopi är en medfödd genetisk sjukdom...

Allergiska besvär kan som regel inte botas, bara lindras...

Tillståndet blir värre med åren och man måste lära sej leva med det...

 

Slutliga prover ska tas nästa vecka...

 

Nu kan vi bara hoppas att himlens alla änglar förskonar vår lilla Pärla Märta...

 

Vilken avsky jag känner mot Märtas uppfödare...

 

Den kenneln heter Eternal Stars....

 

                                   Kram & sov så gott...

 

 

 
 
Kaisa

Kaisa

22 mars 2010 23:13

Lena lena, det gör mig så ont om er, f-n ta den öppfödaren....
Jag skulle genast göra an anmälan på veterinären, han tänkte nog skona dig från sanningen men som du säger - detta måste ju förklaras om Märta behöver bli sövd igen, detta behöver du såklart veta.

Skall ta med Märta i mina böner....

All kärlek och styrka / Kaisa*

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Lena

Lena

22 mars 2010 23:26

Tack Kaisa!
Ja nu ligger jag ner... helt golvad...
Det gör så ont överallt...
Jag blir så svag när de mina får ont...
Kram & tack.. /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Di

Di

23 mars 2010 08:05

Jisses amalia...du har det tungt nu! Usch jag vet inte vad jag ska skriva för att du kan få lite styrka att orka med allt, kan förstå att det känns tungt just nu.
Varma varma kramar från mig just nu!

http://dithequeen.blogspot.com

 
Ingen bild

Pane

23 mars 2010 08:27

Godmorgon!
Det skär i hjärtat på mig nu :(
Ena saken avlöser den andra...nu får det vara ett slut på allt det trista....

Vilken skit uppfödare man blir bara förbannad och ledsen samtidigt och så vetrinären, grrr så känner jag just nu.

Massa styrke,bamse,tröst,varmakramar till er alla / Pane

 
Rosi

Rosi

23 mars 2010 08:32

Go'morron, Ja, Lena, vet inte vad jag ska skriva, men tycker synd om dej och lider med dej, är det inte det ena så är det det andra.
Tyvärr så hade du ju oturen oxå och köpa från en jädrans skit uppfödare.
Man får verkligen hoppas att hon lägger av med hundavel.
Massor med styrkekramar till dej !!
// Rosi

http://www.boxerfralla.se

 
Magnus

Magnus

23 mars 2010 10:24

KRAMAR till dig men framför allt till Märta gumman. När ska det sluta????
Tänker på er.

Kramar // Magnus med flock

http://www.mundiz.com

 
kicki

kicki

23 mars 2010 10:55

Ja Lena jag känner som du ,ett starkt hat gentemot denna penninggiriga....valpfabrik som EternalStar faktiskt är...och jag vill att hela världen ska få veta att Hon har avlat fram, och vidare så mycket lidande....och dessutom mörkat med stamtavlor....så vem vet hur mycket hon och hennes gelikar har förstört för denna underbara ras....
Kram

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Lena

Lena

23 mars 2010 13:49

Di!
Tack snälla, ja ibland får man så det räcker & blir över..
Kram i allt snöande! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 mars 2010 13:52

Pane!
Ja visst kan detta hända den bästa uppfödare åxå! MEN! Märtas uppfödare är allt annat än seriös i sin avel! Basta!
& vetrenär pratet ska jag ta i morrn!
Kram och tack snälla... /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 mars 2010 14:27

Rosi!
Tack för trevligt telefon samtal! :-))
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 mars 2010 16:26

Magnus!
Tack snälla du! det värmer!...
Ja när ska det sluta? vi hoppas på en mild variant, eller att ett under sker! ;-)
Kram och fin dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 mars 2010 16:27

Kicki!
Skönt att prata med dej! snälla goa du!!
det värmer & stärker! trots elände...
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emilie & Enzo

23 mars 2010 17:30

Hej Lena. Känner med dig, visst blir man så ledsen när sin älskade är sjuk och kommer vara det resten av livet pga en hemsk uppfödare?!
Jag känner en sådan avsky mot den kenneln. Alla underbara hundar som utsatts för att hon ska kunna få tjäna lite pengar..

Kan inte annat än skicka all styrka till dig och massa mys till märtan, den fina!

Många varma tankar från mig och enzo!

 
Lena

Lena

23 mars 2010 22:45

Tack Emelie!
Ja hua säger jag... men med dagens all feedback jag fått, känner jag mej faktiskt styrkt mitt i eländet!
Oseriösa uppfödare kommer det tyvärr alltid att finnas, hoppas bara att man slipper hamna i deras klor igen...
Kram & tack snälla du /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Sara Axelsson

Sara Axelsson

24 mars 2010 13:21

JA USCH O FY FÖR SJUKDOMAR : ( DET ÄR JU EN ATOPISK SJUKDOM TYRAH HAR..
SIN ALLERGI MOT CA 20 SAKER.. TUR NOG INGEN MATALLERGI..MEN VI FASAR INFÖR VÅREN ALLT POLLEN, ELLER FÖRRESTEN ALLT UTE NÄSTAN ,SOM HON INTE TÅL.
ETT VÄRDE BÖR INTE ÖVERSKRIDA 150 , TYRAH HADE VÄRDET PÅ ÖVER 5000 PÅ ETT ÄMNE..
DÄRFÖR BÖRJADE VI MED IMMUNTERAPIN , SVINDYR !
TA INTE PÅ VALPKULLSFÖRSÄKRINGEN UTAN DIN EGEN ( FOLKSAM) KÖPESUMMAN, 11000 :- ÄR INGET MOT 40000:- SOM TYRAH ÄR FÖRSÄKRAD MED.
TYVÄRR VISSTE INTE JAG OM DETTA, SÅ DE 11000 TOG SLUT FORT.

SÅ DÄRFÖR GILLAR VI VINTERN..FÖR TYRAHS HÄLSA, OM DU UNDRAR OM JAG BLIVIT TOKIG ELLER NÅT.
KRAM *S*

UPPFÖDAREN ÄR OK, FÅR NY VALP OM JAG VILL, MEN JAG ÄLSKAR MIN TYRAH

http://www.miatas.se

 
pezze

pezze

24 mars 2010 17:31

hmm.. atopiskt sjukdom?!?!
e nu lite bakom flötet nu..
men som jag läste i andras kommentarer så tyder det på att hon lätt får allergiskt mot ngt känsligare då,eller?!?!? :O

synd att hon den lille pluttisen får en o anna probbe... hoppas hon ( o nir) fixar detta!!!!

såg en franska bulldog livs levande här im staden o blev lite paff över att de såg så små ut *S*
men såg mkt sött ut iallafall!!! :)
kram

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

24 mars 2010 20:48

Näe Lena, allergier är inte lätt. Det kan hända den bästa uppfödaren. Ingen har någon aning om upphovet till allergier hos människan så det är precis lika svårt att veta vart det kommer ifrån hos våra vänner djuren. Naturligtvis vet vi att det är en svaghet i immunförsvaret. Men varför uppkom det från början och varför har det ökat?
Är det luftföroreningarna? Eller är det pga att vi har förstört ozonskiktet? Eller vad beror det på?
Allergier går inte på dolda-fel-försäkringen, men på vanliga försäkringen.
Allergier är lika samma som hos människor.
Märta fixar det här.
och du också Lena. Det finns det som är värre.
Har emellanåt dykt på Kennel Eternal Star i negativa sammanhang när jag surfat runt på internet och kollat in Fransk Bulldog. Om denna uppfödare är seriös eller oseriös tänker jag låta vara osagt, men jag tänker att varje uppfödare kan råka ut för fel bland sina hundar och ju flera hundar man avlar fram destö större risk för felaktiga avkommor. Många avkommor kan ju bero på att man föder upp många hundar på kort tid, men det kan också bero på att man har hållit på under måååånga år.

Kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Camilla Lund

Camilla Lund

25 mars 2010 22:05

Som om det inte ore nog med hemskheter...stackars dig och framför allt märta.. hoppas hon kommer kunna leva et rikt liv utan för stora problem.

tycker det är synd att hon inte hängst ut mer än hon redan gjort den uppföadren så många nya frallaägare som köpt av henne utan vetskapen om vilken hemsk människa hon är..

http://www.kennelthunderroad.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards