frallorna

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Kväll i stugan!...

Av Lena - 10 januari 2010 19:18

  

                   Bya vägs promenaden i dag!  

                     Vacker bild tycker jag...

 

Ser ni snöröken? de är Romme Alpin som kör sina snökanoner i solnedgång... innan Jul...

 

Har gått en bya promenad alldelens nyss, och den var INTE varm! brrrr...

Träffade en hundägare, blev stående en liten stund & pratade, vovvarna hälsade på varandra, och Märta fick lite "tass" kramp, lite masage och vi gick vidare! 

 

Hade stekt Pankakor innan vi gick ut, var sådär lagomt ljummna när vi kom in igen!

-Smakade toppen! sa Petrus & Märta!  

 

Massa program som jag ska se på tv nu och någon timme framöver!

 

     Så kram kram & fin kväll på er alla!!   

 
 
Ingen bild

Di

10 januari 2010 20:23

Jättefina bilder :) jag tog faktiskt fram kameran jag också idag, men höll mig inne...får nog läsa läxan till torsdag..har tappat lite av fotokursmotivationen :(...så ha en fin morgondag! kramar

 
Lena

Lena

10 januari 2010 22:17

Di!
Försökte fota ett ägg i snö idag! ha ha kan jag bara säga, inte så lätt ;-)
Ses snart! Kram /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Leonora

Leonora

11 januari 2010 06:27

God morgon!
Ja jag såg snörök här en dag också strax innan jul, och undrade först vad det var för skumt;-) innan jag sen fattade!
Fina bilder som vanligt.
Kramar

http://www.metrobloggen.se/djurbarn

 
Ingen bild

Pane

11 januari 2010 07:42

Godmorgon!

Ja det var en fin vacker bild :) Det var faktiskt skapligt väder igår och riktigt skönt att vara ute.
Vi hade bara -8 grader :) Hoppas du får en fin måndag kram kram Pane

 
paloma

paloma

11 januari 2010 08:56

Godmorgon! Pannkakor älskade ALLA mina vovvar genom åren! När vi hade kelptin Chiro stod både han och lillan vid mina fötter och väntade då jag gräddade pannkakor! De var så söta! Det är ett av de finaste minnen jag har från lillan var liten och Chiro levde! Det är nu över 2 år sedan han 16 år gammal for till hundhimmelen! Men lillan pratar ännu om honom! Här är varmare i dag! Kram

http://www,metrobloggen.se/skvallerpressen

 
Lena

Lena

11 januari 2010 12:08

Leonora!
Kram på dej och fin "jobb dag" ;-) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

11 januari 2010 12:09

Pane!
Vädermässigt går inte att klaga idag! sol och bara -9!
Annars så är jag snorig & trött..
Kram och fin dag du med! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

11 januari 2010 12:11

Paloma!
Jo jag mins när ni tog bort Chiro, de var då vi blev vänner här på bloggen! eller expressen bloggen var de ju då...
Pankakor ja! hi hi.. jösses så dom älskar de!.. verkar alla barn och djur göra! även våra katter! ;-)
Kram och fin dag på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

12 januari 2010 08:45

Godmorgon! Men vad säger du? Älskar katterna pannkakor med?Hihihi=) Dessa djur! Träffade nyss på en circushund du vet en sån där söt en som kan göra konster!(Jack russel heter de ja ! Kom inte på det!=) Men den morrade till mig!!!? Snyft.....Alla djur brukar ju älska mig,,,,men han vifta på svansen! Han visste nog int om jag var en snällis eller ej? kram hälsa sötnosarna!

http://www,metrobloggen.se/skvallerpressen

 
Lena

Lena

12 januari 2010 16:11

paloma!
Petrus & Märta skulle vicka på hela baken av glädje om dom träffade dej!! :-)))) så bry dej inte i den där "morrisen" fniss fniss
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards