frallorna

Direktlänk till inlägg 31 maj 2024

Länge sedan…

Av Lena - Fredag 31 maj 21:27

                     
 

         

           

Bilder lite huller om buller)

 

Oj så länge sedan jag var här nu, tänkt & tänkt men inte kommit till skott lixom 🫣

 

Mors dag vid vår mor, min mamma ❤️

 

Vart till Wåhlsteds & handlat lite nyttigt, vackra byar & långt ut i naturen där deras ägor finns... promenader med fika, pga myggen blev bilen skönast, Lycka i det lilla/Ernst 😊 

 

Grannen tog hit sin maskin & kapade ner sly & träd på sin tomt för att få fram sin utsikt, sedan tog han en hel del på vår tomt åXå, jag i mobilen uppe vid huset & han i maskinen & jag sa -nej höger & ja just det trädet! fler & fler ner, jag fick stora skälvan när utsikten kom fram ha ha så nu ser vi sååå mycket mer än träd 😉 Sam med kompis tyckte maskinen var frän ☺️

 

Vi har haft nattvakt i hamnen tillsammans med min kusin & fru, & en fantastiskt vacker arla morron 

 

Liljekonvaljernas mecka en liten bit från oss, tänkt att gå dit & ta en bukett, & undrar om jag han känna doften?? vad gäller syrenen kände jag ingen doft...

 

Ja så promenerar jag i rask takt nästan var tidig morron 4-6 km innan värmen tar över, ett rådjur med sitt kidd, & kom inte & säg till mej att Lupiner sprider sej & förstör vår fauna överallt, i vår by har det sett lika ut i över 43 år, & lika fantastiskt fina alla år, äääälskar den försommarblomman, så de så 👏👌🫶

 

Ikväll är Sam här, käkat hämtmat för honom & annat till oss, Malte vilar på altanen som nu är sådär skön & lagom varm, fast i dessa otroligt varma dagar har det gått bra för Malte, fläktar på inne & mot eftermiddagen blir det lite varmare, men då kan vi öppna dörren mot skuggan. Promenader har vi inte tagit & ansträngt honom med, bara traskat lite runtom oss 👌

 

Mina grödor jag satt har börjat komma upp! Jordärtskockor i massor som jag fick & satte i höstas, ett solros släkte&  så goda & i höst bit det första skörden att ta upp & ät 👏, planterat tomater & en gammaldags lök likande charlottenlök från Leksand, Lokförare Berfälts jätteärta, sedan fina trälådor med örter & i morron sår jag Mangold & rädisor 👏

 

Sista bilden från just nu, vilar på sköna kvällsalltanen ☺️

 

     Karm 😊

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Måndag 24 juni 21:33

      Natten mot söndag, klockan omkring 02.30, så otroligt orange, mer än den visar sej på bild, tyvärr är det ju föroreningarna som gör det 😢       Söndag morron & ut på tur, 4 km & mobilen i en gammal midjeväska från Vasaloppet...

Av Lena - Lördag 22 juni 19:08

              Kl 10.00 börjar traktor körningen i år 5 styckna till ängarna för att samla blomster till Majstången, men folk hoppar på lite överallt 😃              Underbara sonhustrun & jag 🥰      Så vid kl 15...

Av Lena - Torsdag 20 juni 23:05

      Storstädat köket, & gjort om gardinkappor med spets till 2 längder, blev helt kär i dessa jag hittade i ett uthus vi plockat ut förut, & jo jag vet, är som min farmor, hon hade åXå pinaler & pynt överallt & älskade åXå orange & färger hit &...

Av Lena - Onsdag 19 juni 04:42

        Morgonpromenad igår, tänkte gå in i skogen, tyvärr hade regnet gjort stigen till en gegg & smet stig, eller "smacku" på Dalmål 🤭, frukost, gillar inte köpebröd, mest bara onödiga tillsatser 😒 tur det ändå finns ibland...

Av Lena - Måndag 17 juni 17:14

      Alltså på morgonpromenaden blevvdet en blommbeundran, som iof alltid, magiskt vad dom gör, kantar dikesrenarna & ängar ...         ... tistelns färg är ju åXå nått i särklass...         ... den ljuvliga klövern inte att g...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards