frallorna

Direktlänk till inlägg 5 september 2023

Länge sedan…

Av Lena - 5 september 2023 18:16

                 

               

 

 

   
 


 Ja gösses så tiden gått & jag inte gjort nått inlägg, pga att det tar sån tid från min mobil, det var bättre förr 😉

 

Men vi åkte till Orsa i mitten av augusti med Sam & en bästa kompis, & dom hade såååå kul från torsdag till söndag 🥰 översvämningen satte inga krokben för pojkarna som hade sån fantasi så den hade inga gränser trots att vattnet steg & steg  & till slut stängdes hoppmatta av på lördag, men då trädde Titanic, Brittanik & Olympia in 🤣 deras gemensamma intresse!! 😄 & blev aktivt körda som foppatofflor 🤭 vattnet var ju så högt så dom lekte utanför husbilen, alldeles ljummet vatten, tror dom lekte 5 timmar i sträck ☺️ & lekparken blev ett vattenland osv... massor av barn trots att jag fångat dom flesta bilderna där dom är ensamma 😉

 

Det kämpades på campande att räddas det som räddas kunde, stora insatser för att stugorna inte skulle rasa ut i sjön... 

 

När vi for hem nådde vattnet vår campingplats & vi avslutade med Mac 👍

 Mycket nöjda & lite trötta killar, så lätta var dom att ha med, inga tårar eller gnäll, bara skratt från morron till kväll ❤️

 

 

 

Vi har letat svamp & njutit...

 

    Min krasse levererar fantastiskt!

 

   

 

Plockas svamp med Eva & hittade ett ställe med massor av trumpeter! vi har dom på tillväxt 🤭

 

  Plockat Aroniabär med Mona & Eddie 😊 i omgångar 

 

       

Sam har fyllt 8 år, så stort ❤️❤️❤️

 

 


   2 husbilsvändor har vi åXå gjort, en med min kusin & fru & Siljan runt...

 

   

... & en med min bror med fru & Dalarnas södra skördemarknad 👍 & av dom en försenad vacker korg med gott & blandat   & lite redan uppätet här 😋

 

               

 

Plockat lingon med moster &  mamma & Malte 👍  ...

 

 

 

... & massor av solrosor till dem båda ❤️

 

     

 

 En härlig vända till vackra Norn har åXå blivit, visst är denna stuga magiskt vacker 😊

 

   

Igår på väg till andra jobbnatten, vacker himmel & värmen vi fått är verkligen så härlig!! 🌞

 

I morron väntar fotvård för mej & sedan mer bärplocknig med mamma & moster 👍

 

.         ❤️Varm kram till dej som kikar in ❤️

 


 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

11 september 2023 08:39

Vilka härliga bilder och barnen som verkligen var i paradiset och det ser man på deras glada miner. Ibland önskar jag att jag hade en husvagn eller husbil. Tänk att dra iväg och se nya roliga ställen runt om. Nu är jag ju så feg så jag skulle inte våga köra med något sånt och inte har jag någon man som kunde köra åt mig heller men.....kul skulle det vara.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards