frallorna

Alla inlägg den 5 januari 2019

Av Lena - 5 januari 2019 19:05


Igår freda var en ganska fin dag med sol & lite blått på himlen  halt dock, trots sandning/grusning gick jag på min vakt & stampade i brodden  ...



... tyvärr gjorde flunsan promenaden lite för kort...



... men på kvällarna när katterna är inne så får Malte vara ute på gården, alltid nått 



När vi vaknade var det Svenne Hedlunds historia på tv, den har gått så många gånger nu men missat alla, nu missade vi bara en bit i början, han var ju en sån jag gillade som liten   så minnen från den svunna tiden for iväg med mej...  ...


... Märta i sin favvo mys ställning med pappa  



Maltes idag lite annorlunda sovstil efter lite bäddande


Kände mej bättre från förkylning & hosta! yess  packade i fika & drog mot Ludvika, tyvärr var en av seconhand affärerna stängda, men en annan liten en på en tvärgata jag av en händelse såg, var öppen! 


     


Såååå fin gammal vindögd docka med trasig klänning   för en spottstyvel å glad var jag  & efterssom jag håller på att tillvärka ett dockskåp av ett skåp, så fick denna ballkong åxå följa med hem, så får jag se senare om den kommer passa...



Ny myser vi framför tv:n igen efter lite god mat, sa gubben, gjorde bla kantarellstuvning, lite dreggelvarning, å så smakade det bara "vatten" absolut ingenting annat!!... ibland är det än mer trist att inte ha smak eller luktsinne...  ofta så äter jag på "minnen" hjärnan är skapad så, & njuter av maten, alltid nått!! men ibland glömmer hjärnan att "minnas" & spelar mej ett spratt (på riktigt) när jag äter, idag var den verkligen "väldigt" glömsk & dum... men ändå är det inget mot allt elände i världen... 


                   Kramiz & var rädd om dej   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards