frallorna

Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Lena - 12 mars 2018 17:33


Igår en ytterst lugn dag & efter diverse inköp, så som damsugarpåsar!  så blev det en promenad i skymningen.



Sam kom hit igår efter hundpromenaden & var här i 4 timmar, han diskade medans jag stekte plättar som han önskade  det är nått speciellt med att "diska" & barn  tror han höll på i över en halvtimme, ja sedan var han såklart blöööööt, inget som bekom honom, & kläderna hängde vi på elemäntet , & nu måste jag se till så att jag har en hög med reservkläder här hemma!


     Mys på golvsängen, lite barnprogram & så, sedan skrattade "faffa" åt Sam, som bara busade & gjorde allt tvärtemot! & tyckte han var sin pappa upp i dagen!! busig, charmig & vild!    


Intensiva timmar gjorde honom trött, & han ville hem till sin säng, sonen var på väg till oss & Sam ville klä sej, sedan fick han sitta på bordet & titta ut & vänta...


 


... -Hur sött!! med händerna i fickan  


  Ja så åt jag & såg Mästarnas Mästare & så iväg till en sovande Sam igen  mellan mammas & pappas skiftbyten  



Så kom det mer snö inatt, ca 3 dec!! pust... kolla den vackra "gardinen" på taket! rena konstverket ju...



... & att snön verkligen bäddat in oss...




Någorlunda uppehåll fram till lunch, sedan kom regnet...



... & allt är nu bara ett enda regndis



Vi fikade när gubben kom från jobbet, jag hade gjort en äppelpaj.

Sedan började gubben att gå med snöslungan på gården -kom Malte så får du kolla ut på pappa! & så lyfte jag upp honom på soffan, men han missförstod mej helt, & sa: -pappa har jag sett förut! du menar väl att jag ska få äta upp äppelpajen sa han & klev osynligt upp på bordet!!   gullungen  



Nu har vi regn, i morrn mer snö & mulet & -8, sedan kommer än mer kyla tillbaks, alltså ingen vår i antågan än på ett bra tag    & hur stor denna *Vårflod* kommer bli törs jag inte ens tänka på...


Ikväll 2 favvoprogram igen! Husdrömmar & Bonusfamiljen  


                    Kram till dej som kikar in här  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards