frallorna

Direktlänk till inlägg 10 juli 2017

Jordgubbar!!!

Av Lena - 10 juli 2017 19:57


Följde med en kompis till Grangärde & köpte Ekologiska jordgubbar!!


                  




Så fullständigt makalöst glad jag är!! När gubben kom hem fick han säja vad han tyckte om smaken... WOW WOW!! man får vad man betalar för!! blev svaret! fast inte alls så dyra, men tillockmed jag kunde känna smaken!! sådär söta & smultronlika  15 liter, inget att fundera på, så nu har vi så det räcker ett tag  gjorde både rörörd sylt & klyftor för smotie, pimpa i bubbel & isvatten m.m dryga 2,5 timme tog det att få i ordning på allt, väl värld all tid!



4 kottar håller till här, redan vid 11 var en vaken, fick mat & drack vatten, vid 16 nästa sittning & nu nyss den tredje för dagen & än är den inte slut  det kostar att vara "Kotte mamma" 



Märta vaknade til kl 09 & kissade, sedan somnade hon om tills kl 13.30 kikade upp några gånger & kollade läget bara  Malte somnade åxå om efter kissen, men mer fart i honom 



                             Kram kram     

 
 
Therese

Therese

11 juli 2017 18:25

Vilken gåva att kunna sova som Märta! Så SKA man göra på sommaren! Det är ju en tid för återhämtning. Sötfian!
Gott med jordgubbar! Jag har varit sugen flera dar, så jag måste köpa mig nåra liter, jag med.
Må så gott!
Kram 💜

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

12 juli 2017 11:42

Jamen eller hur!! hi hi ;)

Länge sedan jag köpte gubbar, har så mycket hallon & så plockar jag alltid blåbär, hjortron förra året, som räcker hela året, men i år när jag hittade Ekologiska så slog jag till!! :))) vet bara inte hur i hela friden jag ska få plats med allt!! :o

Kram & fin onsdag! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards