frallorna

Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Sådär ja...

Av Lena - 22 juni 2016 12:34

 

 

Kotte kom sent igår, först vid ca 23.00 kanske för att gräset blivit klippt & han flytt pga oljudet? nåja, M & M tyckte han var sååååå intresant  Jag satt ute länge på altanen, tills 00.30, såååå vacker & varm kväll, Malte var hos mej, Märta somnade på golvsängen efter att Kotte gått iväg

 

Skrattade gott en morron, Märta kollade upp på mej när jag gick upp, höll koll en stund...

 

... sedan försvan hon in i drömmarnas värld igen  

 Vet ni att jag har en last? nämligen denna lite skämsiga Jag skulle inte unna mej tidningen själv, men jag får den i femte led! så nyheterna är lite förlegade, men det spelar mej ingen roll  har en förkärlek för vackra klänningar, älskar glamm blåsor & Kungahus  & här får jag verkligen njuta en stund! inte mycket att läsa i den, dessa 6 tidningar ögnade jag igenom på en knapp timme igår & den stunden var såååå smarrig!!  Sedan åker dom vidare till sjätte led! som är min moster  Kanske har jag varit en Slottsfru i mitt tidigare liv??  

 


Idag är värmen fortfarande underbar & det fläktar lite lagomt, dörren står öppen ut på altanen & fönstren & skjutdörrar öppna!


                               Kram på er   

 
 
Piedra

Piedra

22 juni 2016 17:23

Du och jag måste absolut ha varit slottsfruar i ett tidigare liv! Kanske kände vi varann till och med.
Kram <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

22 juni 2016 19:01

Ha ha ja jag vet ju att vi har samma tycke där ;) & absolut har vi bott på slott!! endera som Pigor, som längtade, som Snövit... & fortfarande gör i detta liv!! ;) eller så var vi Slottsfruar i Slott nära varandra hi hi :))

Kram på dej Slottsfrun!! *hjärta*

 
Ingen bild

Anna G

22 juni 2016 21:36

Så rart med kotte, kul när det kommer lite djur förbi så
Malte och Märta har lite att titta på.
Tittar också på dessa tidningar även när jag inte sitter hos frissan.
Fast köper inte,visst behöver man drömma sig bort i bland.
Det där med myggor låter hemskt tål inga alls. Bor du i det där mygghålet som det brukas skrivas om?
Önskar dig en skön och fin semester med ett glas rött,och myggfritt.
Kram, och nospussar till goa Malte och Märta!

Lena

22 juni 2016 22:25

Ja, så mysigt så, vi har ju ingen trafik på annat på baksidan, bara grönskan & katterna förstås ;)

Nej vi bor INTE där myggen är i Österfärnebo med omnejd, där dom kämpar med medel & allt, för att det är så mycket med mygg, vi har aldrig mygg här!! måste vart nått med regn, värme & solen, pust :( men dom kommer inte in på altanen som tur är, eller någon enstaka, men det må så vara ;)

Ja visst behöver man drömma lite, även om jag har det liv jag vill ha, fast ett Slott skulle förstås inte sitta helt fel he he ;)

Tack fina du *hjärta* & detsamma tillbaks! *hjärta*

 
Geddfish

Geddfish

23 juni 2016 10:53

Vilka rara bilder! Sådär gör min Sarah's Diego också, gömmer sig gärna under filten ibland, så mysigt.
Och Kotte ;)
Jag gillar också att bläddra i "din tidning", gillar de där fina kläderna, kungligheter. Men jag har visst varit en nunna i mitt tidigare liv, har det berättats. Bodde på ett kloster i Frankrike.

Glad Midsommar och varma kramar ♥ ♥ ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Lena

25 juni 2016 23:34

Ja dessa gulliga vovvar med sina egenheter hi hi :))

Tycker det låter spännande att du vart nunna!! jag har åxå fått berättats om mina tidigare liv, intressant ;)

Hi hi ja visst är dom lite spännande ;) för mej är det Julafton när jag får en bunt :))

Varm kram till dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards