frallorna

Alla inlägg under april 2015

Av Lena - 10 april 2015 23:14

 


Nu snart bär det av till London!!! i morrn bitti tar vi tåget till Arlanda, sååååå kul! fast åxå lite jobbigt, 4 nätter hemifrån, hu hu...


Packat så lite som möjligt förstås, strumpor, 3 tunna tröjor.... mycket utrymme till hemresan är prio 1! ;) fast virkningen fick åxå plats, min syster ska lära mej göra fantastiska prästkrage mormor-rutor, så söta! om vi orkar på kvällarn vill säja he he ;)


Fixat för katterna + Märta & Malte, instruerat gubben i deras mat, brukar dock INTE bli som jag säger... :P gjort mat till honom åxå så det ska räcka några dagar *hjärta*


Det enda liiite jobbiga på denna tripp är flyget... mysigt med starten när dom drar på, men det är allt, inte rädd direkt, vill bara helst vara på marken...


Ska försöka att Blogga därifrån :))


                                 Tjoho på er!!! :)))

Av Lena - 9 april 2015 20:23

 

Den sista bilden... 1999-05-10-2015-04-09


Vår älskade Sean har somnat in... 16 år... född hos oss... oändligt älskad  


Min kompis & Veterinär kom hit, han fick somna här hemma så lungt & stilla i min famn  


Ingen dramatik, bara fint & värdigt  men det känns i våra hjärtan...


Han var trött... & det var dax... tårar av saknad har rullat neför min kind...

 

                               Så speciell-så älskvärd   


 

Tog en byapromenad...

 

... på eftermiddan, något annat har inte blivit gjort.


                                   Kram kram  




Av Lena - 8 april 2015 19:14

   

   

Som jag längtar, snart åker vi till London, min syster, mamma & jag, 4 nätter mitt i smeten, bara shoppa & mysa & såklart handla på PRIMARK, men vi har lärt oss att deras papperskassar inte tål regn  


Snart blir det en Västkust tripp åxå längat tok mycket efter den åxå, at få ta fram Rullhuset, packa i & bara dra...

  

    

Matade såklart Måsar, Trutar & några andra, denna tok-Trut landade på husbilstaket när gubben hade takfönstret öppet, höll andan & kissade nästan på mej av skratt, tänkte att gubben skulle grymta över att han sket på taket, men han bara skrattade, lika stor som Märta! satt han på kanten & dom hade kollat på varandra, mäktigt  

     

                                         ----------------------

 

För 2 år sedan upplevde vi ett mäktigt & så vackert Österlen, maj månad, värme, en spirande grönska & folktomma stränder, vad mer kunde vi begära.

       

   

 

Men snart så! kommer vår Delfin ut ur ladan   


Sov inte länge efter nattjobbet, in till staden & växlade till pund, blåsig start på dagen & inte så varmt som jag trodde det skulle bli, inga promenader att prata om, får bli i morrn.


Nu bara tv mys.


                      Kram på er  


Av Lena - 7 april 2015 16:51

  


Jobbat 2 nätter, inatt nr 3 på raken, räcker gott med 3 i följd för mej.

 


Tog en vända i motions spåret när jag vaknade trött i mössan, såååå varmt & skönt, hade suttit fint med vatten med för M & M, fanns fortfarande lite snö kvar i dalen på denna bild, så dom fick svalka tassarna


Nu ska jag ta en fika = starkt kaffe & Panodil ha ha ha ;)


                Kram mina fin som kikar in *hjärta*



Av Lena - 6 april 2015 17:43

 

Blev en skön promenad när jag vaknade, gubben for till jobbet & vi for hit...

 

... doftat oss igenom hela Romme tror jag he he ;)

  Sedan stannade vi till på vår lilla bya affär, där det denna vecka är mackor som är "klippet" köpte hur många som helst!! jag äter dom inte, men gubben, enkelt att slänga ner i fika korgen å så ;)


Nu ska jag fixa matdosa till gubbens morron ättämidda, sedan blir det nattjobb igen.


                         Kram mina fin som kikar in *hjärta*

Av Lena - 5 april 2015 19:31

 

En promenad i Romme i varierande moln & sol.


Inget alls har vi gjort förutom det, bara latat oss ;)


Nu väntar nattjobb, hemma myser husse & dom 4 benta på golvsängen & kollar kanske på Mästarnas Mästare, som jag bara äääääälskar, får se det på playen senare ;)


                          Kvällskram *hjärta*



Av Lena - 4 april 2015 20:57

 

Häll i kaffet nån gång så vi kan fika!!! /Malte ;)

  Ja så tyckte Malte he he, jag kollar ställplatser till Husbilen flera gånger om dagen, & drömmer....

 

Efter att gubben kommit hem från jobbet & vi fikat, tog vi en Romme promenad, det var helt öde i motions spåret, men många spännande dofter...

 

Ser verkligen ut som en sann PÅSK KÄRRING!! utan att jag gör mej till ha ha ha ;)

 

Taights gamla som gatan, det blir korsdrag i grenen om det blåser ha ha ha, en ur gammal Flisjacka som jag plötsligt hittade & ett gammalt nattlinne under som jag använder som Tunika & ser ut som en kjol *gapskratt* men jag bryr mej inte ;) finns värre saker i världen än så.


Skulle sedan ha gått på Bio med goa vänner på kvällen, men jag blev så trött i huvudet, så vi ställde in.


Vet ni vad jag gottade ner mej i på förmiddan? jo Lilla Huset på Prärien :)))) hur gullig serie som helst *hjärta* *skratt*


Nu Gladdiatorerna från Golvsängen, värme, mys & kramar *hjärta*


                           Kram & fin Påsk Aftons kväll *hjärta*



Av Lena - 3 april 2015 14:00

 

                   Hoppas & önskar att ni får en fin helg  


I morse såg vi strimmor av sol, nu mest moln & attans kallt, det blåser nordan & inne känns skönast.


Vi tar det bara lungt & väntar på att husse ska komma hem från jobbet strax ska fixa lite mat & ta en liten promenad & mysa på golvsängen & kolla tv.


Grannens småbarn kom förbi som Påsk-kärringar -gulliga   hade förberett mej väl med godis   


                     Kram & fin Långfredag  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards