frallorna

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

På väg...

Av Lena - 12 januari 2015 19:30

   

Bild från januari 2012 


Så kallt hela dagen, runt 10 minus & ett kraftigt snöfall, nu regnar det spik! hu hu & jag som strax ska iväg till jobbet, gillar INTE att åka i skitväder, men kommer jag bara dit så kan jag gärna köra hela natten, för dom bilarna är 4 hjulsdrivna & lixom stora trygga jeepar ;)  


Lugn dag annars, några promenader för Malte, Märta vägrar ;) strukit vackra gardiner som svärmor vävde för över 30 år sedan, skira & vita, nu sitter dom på plats!!


                            Vi hörs! Kram *hjärta*

 
 
Geddfish

Geddfish

12 januari 2015 19:41

Ja, det är skillnad på väder och väder. Den snö som låg i morse är totalt bortregnad.
Jag har cyklat, men cykel är ju dubbad, så gick bra.
Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

16 januari 2015 00:49

Ja verkligen varierande väder! ena stunden snö & nästa regn :(

Kramarom dej *hjärta*

 
Tezz På S/Y Endeavour

Tezz På S/Y Endeavour

13 januari 2015 10:14

God morgon!
Hoppas jobbnatten varit bra!
Min jobbkväll gick jättebra, och ikväll väntar en till, och på onsdag och på torsdag.
Får ligga i hårt nu så vi kan vara lediga hela sommaren sen.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

16 januari 2015 00:48

Min var kanon!! :)) förstår att du jobbar på, nått att se framemot som hägrar & lockar, jag håller tummarna för dej *hjärta*

Kram kram *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

13 januari 2015 10:59

Vi har haft snö här också, som ännu ligger kvar fast idag är det plus 2 grader så det tinar väl bort snart. Vackert då det är vitt på marken. Idag varnas det för halkan så det gäller att gå försiktigt.
Får vi se de fina, vita gardinera sedan? Jag älskar sån´t som är vävt för länge sedan, tyvärr har jag själv inget kvar från den tiden jag vävde. Utom kanske trasmattor då.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

16 januari 2015 00:47

Vi har fått massor av snö, men just nu & på kvällen regnar det. Jag har alltid brodd på stövlarna!! ;)

Jag är så rädd om det gamla jag ärvt, & en gardin bild har du kanske redan sett ;) fler köksbilder kommer med tiden, det tar lite tid att få till allt :))

Kramarom dej *hjärta*

 
Piedra

Piedra

13 januari 2015 16:54

Paketet har anlänt. Jag svimmade nästan av lycka. Skriver mer i ett meddelande på Facebook. Jättestor kram, fina fina Lena! <3 <3 <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

16 januari 2015 00:45

Hi hi hi!! :)) härligt! vi får höras ;)

Kram kram på dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards