frallorna

Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Frihet & skåplucke besvär...

Av Lena - 3 januari 2015 17:45

 

En underbar vända ner mot åkrarna, frihet & njutning för Märta & Malte  

Det var lite kylslaget så vi tog bilen halva vägen, termometern visade på 2 pluss, men det kändes som många minus efter en liten stund  

 

Det åks för fullt i Romme Alpin backen

 

  

 


 

Fyndade igår på Hemtex & fyndade mer idag  fick bla. fantastiska muggar av min syster i födelsedags precent därifrån, 8 stycken, köpte till 2 till idag, & så dessa fantastisk dukar & dom underbara kökshandukar! kanon rea & när jag kom till kassan så var det ytterligare 30% snacka om att bli glatt överaskad!!  

-Är det nått jag går igång på så är det dukar  & denna storblommiga kommer bli en färgklick till våren på vardagsrummsbordet, lite i mitt tycke 60-70 tals mönster  


 

Så till färgen i köket... idag blåste jag stopp efter att gubben lackat 14 luckor!! det är INTE min färg hur fin den än är... jag tycker den är fin & alla som sett den tycker detsamma, men det är INTE min färg & jag orkar inte vänta på att jag ska vänja mej, den stör mej bara...


Så idag åkte vi tillbaks till Färgaffären, tog en lucka med, vet inte hur länge vi var inne där & funderade, hade den stora paletten, en bra & kunnig kvinna till hjälp, & med facit i hand så skulle vi haft Sommarnatt som jag sa då, men vi fick en som heter Park & är så mycket mörkare, lite grrrr känsla  (den Sommarnatt är nästan som denna vi fått idag) men så är det, den mänskliga faktorn kan göra fel... dom sa att det var synd att vi inte hade med oss hinken, får bli sedan då...


Nu har vi brutit en ny färg efter långt övervägande, känner mej ändå så osäker, för gubben & jag var inte överens & jag hade velat ha en aningen annan nyans, tog 1 liter bara, ifall... denna är en Gammelsvensk nyans & mycket ljusare än denna mörka. Han hann lacka 2 luckor innan han åkte till jobbet, så när han kommer snart så får vi se resultatet när dom kommer upp! jag nästan gruvar mej...  


Gösses så mycket svårare det var än jag trott  


Nu ska Malte & jag ta oss en mörk bya promenad.


                               Kram på er  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

3 januari 2015 20:08

Jag tycker att färgen på luckorna var skitsnygg,men som sagt jag ser dom inte i verkligheten,man måste ju bli nöjd själv och trivas med dom.Vi har också varit ut men då sken solen så jag tyckte inte att det var så kallt.
Kram.

Lena

3 januari 2015 23:39

Dom är fina! men för mörka för mej, tycker jag ;)
Färgen som blev vald nu är jag heller inte nöjd med, så nu är jag grinig & gubben butter, ja ja säjer då de ;)

Solen var på väg ner när vi var ute & jag hörde på Nyheterna att man skulle uppleva det som flera grader minus trots att det var pluss :( ;)

Nattkram på er *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards