frallorna

Direktlänk till inlägg 4 april 2014

Mmmmm....

Av Lena - 4 april 2014 12:00

 

Köpte tyget  som är svagt blått, tokälskar detta mönster, som får mej att tänka på gamla madrasser  tänkte sy kuddar till husbilen som är blå inuti, men kanske jag ska sy gardiner till den av detta istället?? eller tänker alla madrasstyg när man ser det? -men varför ska man inte kunna ha madrasser i fönstret?  samma mönster som på kuddarna jag köpte igår  -mums va fint  

 

Tagit omhand om svärmors klippta trasor, inte för att jag ska väva nu, men någon gång i framtiden kanske & då väva ihop lite minnen  


Var in på djurkliniken & frågade om det var ok att äta Melon för Märta & det tyckte dom, mest vatten & inte mycket socker att prata om  däremot så berättade hon att morötter tror många är bra vid bantning vilket INTE är fallet! nu har hon ändå aldrig gillat morötter  & nu har vi införskaffat mer Melonas till helgen  


Inatt fick jag nackspärr eller nått? ingen gnolande värk, men det hugger till vid olika rörelser så in i bomben så jag skriker till högt! automatiskt ni vet  & Malte blir förtvivlad, gull gubben  funderar på att ta en Ipren?, eller smörja med Zon... nåja, små bagateller, annars är det bara bra i stugan  


                     Kram på er mina fina läsare  

 
 
Kikkan

Kikkan

4 april 2014 15:15

Härliga tyger, jag skulle satsa på kuddar. Får mig också att tänka på madrasser man hade när jag var barn. Som vanligt full fart här. Syjuntorna har nu ett påskbord, som vi satte upp förra söndagen, upp med det igen nu på söndag, sedan är det en torsdags träff plus söndag den 13:e, därefter packer vi ner överblivna saker och spar det till nästa påsk. Kerstin + en väninna till henne var här förra veckan. Passade på att åka över till Frankrike ett par dagar med dem och som vanligt smällde vi i oss massa god mat. Ha en bra helg. Kramisar till Er alla ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

4 april 2014 22:31

He he nu gör du mej tvådelad *skratt* tänkte både och, vi får väl se ;) hi hi...

Har England Påsk tidigare än oss?? i år är ju Sverige väldigt sena...

Jaha! så Kerstin har varit över & shoppat hi hi & ätit gott & umgåtts med er, mysigt mysigt!

 
S/Y Endeav

S/Y Endeav

4 april 2014 18:41

Härligt tyg! Ja varför inte, både kuddar och gardiner ;-)
Jobbigt med nacken! Krya på dej!!
Kram <3

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

4 april 2014 22:27

Tack! :)) ja jag har åxå tänkt så, både och ;)

Nacken har varit knasig hela dagen, men men, den blir väl bättre ;)

Tack finaste & kram kram

 
Kikkan

Kikkan

5 april 2014 09:43

Påsken är lika sen här, invation av diverse Västerås släktingar som dyker upp Tisdag 15 April, hoppas vi får soligt väder då. Såg just på webbisen att det är en hel del som njuter av skidåkning i Romme nu på morgonen. Ha en bra helg. Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

5 april 2014 19:31

Aha... Ja hoppas ni kan bjuda på finväder i London då, alltid kul med sol! :)) & ja dom håller öppet tillockmed i morrn tror jag det är, men det finns visst mycket snö kvar.

Tack & fin kväll på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards