frallorna

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Skidor & kärlek...

Av Lena - 2 mars 2014 14:20

 

Hade klockan på ringning ifall att jag inte skulle vakna av mej själv, för starten & det före vill jag såklart inte missa!  

Dom andra 3 sov & vaknade senare...

 

Jag hade faktiskt den bärbara på & kollade Richard Olsson & Vallaboden "live" -hur kul som helst ju!! -skrattat massor  -jag älskar Vasaloppet!!  


  Märta & Malte har lekt & gullat sej igenom halva loppet  ...

  ... & fikat gårdagens tårta med pappa!  

   

   


  Blev massor av "tårta" kvar igår, det delades upp på våra 3 familjer, vi fick en halv normal grädd tårta & en halv mega stor smörgåstårta   så vad gjorde vi då igår kvällst då? -jo Malte & Märta fick en bit var, en stor en   samtidigt som jag i mitt stilla sinne bad att dom inte skulle få "skitsjuka"  det har gått bra & dom njööööt  -& idag började "vi" med gräddtårta  

Svärmor gillade djur, katter & hundar & skulle ha skrattat hjärtligt om hon sett dom, & det gjorde hon säkert åxå  


Gubben har blivit rosslig i halsen, & vi bara killar på golvsängen, ute är det dassväder, snöregn emellanåt. 

Strax blir det Göterborg Horse Show, det ska ses!


                               Kram & fin söndag  


 

 
 
Kaisa

Kaisa

2 mars 2014 15:23

Å jag som trodde det var du som åkt skidor, sedan visar det sig bara vara på teven, hi hi... Det blev en norsk seger, hm.... Härliga bilder... Kram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

2 mars 2014 15:31

Å förlåt Kaisa att jag inte skrev ut ett GRATTIS till Norrmannen!! :))) det glömdes bort helt enkelt ;) dom sade att han som vann var en mycket ödmjuk & fin människa

 
Ingen bild

Kerstin.

2 mars 2014 17:02

Ja nu är man igång,Tack för att du påminde mig om photoshop,har helt glömt det,som du förstår så är det minnet som sviker,men nu ska jag inte glömma det i alla fall,jag har picasa inte det som vi fick av Marie men det är väl nästan lika dant,nu gäller det att köpa en liten smidig kamera för den stora orkar jag inte bära med mig,men mobilen är också ganska bra att ta kort med,men på nära håll så man får väl ta på nära avstånd,lär nog dröja till nästa inlägg!! Kram och Tack för hjälpen.

Lena

2 mars 2014 19:29

Picasa kom jag aldrig överens med, försökte lägga in det i datorn, men det blev så konstigt...men det finns så mycket kul man kan göra där!
Ta med dej mobilkameran du tills du hittar nån bättre ;)

Kram kram

 
Ingen bild

Kerstin.

2 mars 2014 17:14

Du frågade om bilden var från Grängshammar nej den är tagen i ån ovanför byn finns en liten damm där för det har varit en pärtmaskin där för länge sedan!!

Lena

2 mars 2014 19:25

Aha... väldigt fint i alla fall!! :))

 
Therese

Therese

2 mars 2014 20:22

Men Hallojsan, vilka mysiga hundbilder! Vad de gosar!
Det är så härligt när vovvarna trivs så bra ihop!
Kramen!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

3 mars 2014 20:04

Ja verkligen, så skönt att inte oroa sej för bråk eller osämja, dom bara älskar varandra, om man nu vågar säga dom orden ;)
Hoppas dina töser förblir lika goa med varandra alltid

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

3 mars 2014 09:36

Hej vännen!
Vad mysigt ni har det!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

3 mars 2014 20:02

Japp!! :)))

Krak kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards