frallorna

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Onsdag...

Av Lena - 21 augusti 2013 11:03

 

Prinsessan sover med strumpor på  smörjer hennes tassar med zinkpasta då dom blivit så röda, hon är så nöjd att knata omkring med tossorna på om kvällen, ja hon är nöjd med allt denna kärlek  -så tapper & ljuvlig  

  Ramlat av...

 

Nu är morronmyste på golvsängen slut, gubben snickrar & jag ska fixa kaffe.


En tripp till en vacker moss skog är planerad till ättämiddan, där det brukar vara mååånga kantareller, men vi får väl se  


                           Kram mina fina som kikar in  

 
 
wiolettan

wiolettan

21 augusti 2013 11:32

Så söt hon är i sina sockar, Märta.
Läste i förra inlägget om hur ni vägde igelkottungarna, det har jag aldrig gjort, eller hört om att någon gör. Mycket fina bilder var det på dom också. Ni verkade ha det mysigt allihop.
Hoppas att ni får en bra onsdag.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

23 augusti 2013 11:04

Om dom inte hade vägt som dom gjorde nu, så hade jag fått be gubben bygga ett isolerat ide, men nu tror jag dom kommer äta upp sej mycket mer & vara feta & runda när vinteride tiden kommer hi hi ;)

Tack & fin fredag på er♥

 
GeddFish

GeddFish

21 augusti 2013 11:48

Jag kunde inte låta bli kika in hos dig, innan jag stänger datorn, det här går inte, jag måste in i kartongerna!!!
Men ärtiga Märta Pärta, då, hon är ju för söt! Måste titta på igelkottsvägningen först också!
Soliga kramar! ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

23 augusti 2013 11:03

Hi hi ;) ja du, denna nyfikenhet på vad alla bloggvänner gör, fniss ;) jag är lika, fast jag har faktiskt inte hunnit med dom sista veckorna att kolla runt så mycket, då vi haft så mycket för oss, men nu snart återgår semestern till vardag & det blir mer rutiner igen ;)

Kram & fin fredag♥

 
pezze

pezze

21 augusti 2013 18:53

hmm.. har n ide om hur du kan behålla sockarna kvar...
du vet så där småbarn har för att hålla opp vantarna så de ej slinter iväg.. såna som ser ut som hängsler med spänne på varsitt ända... det kanske du kunde spänna fast på ena kanten o sen över hennes rygg o spääna fast i andra sockan,eller?!?!?!
bhara en ide!!
o hoppas tassarna läks snabbt o inga allvarligare probbe kommer!!!
ha en trevlig kväll ni!!! :-)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

23 augusti 2013 11:00

Hi hi!! tack för tanken! den var inte dum alls!!!! :)))

Tassarna blir fina väldigt fort med Zinkpasta, verkligen en bra salva att ta till, både på mäniskor & djur :))

Tack & härlig fredag på dej!!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards