frallorna

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Glad & galen av ilska...

Av Lena - 24 maj 2013 21:34

 

Lilla hjärtat blev hämtad, en gullig veterinär skrev ut henne, nu får vi hoppas & tro att det är örat som ställt till detta, hennes vita öra var så svullet att det inte gick att se om trumhinnan var hel... & prover & odling visade på en inflamation åxå.

Recept & öronrengöring & återbesök bokat.

 

På lite vingliga ben, men bättre än igår, ögonen rycker inte lika, bara lite kvar

 

Så hungrig & törstig & sedan somnade hon & sov djupare än någonsin, älskade hjärtat  


En man vi känner ringde, som behövde bil råd av gubben, han frågade hur det var & jag sa som det var med Märta, då brast han ut:

-men va fan avliva skite förfan de där jävla söndeavlade skiten är väl inget att ha...

Chockad klickade jag av samtalet...

5 minuter senare får jag se bilen stå på gården...

Rusar ut, får tag på ett tillhygge & försöker slå helvetet i huvudet som värjer sej... skriker gråter, ber honom dra åt helvetet & han bara hånar mej... jag bara brister...


Det blev för mycket... han skändade mitt inersta hjärta, & på denna gården får han aldrig mer sätta sin fot...  jag rasade ihop här inne sedan....


Men ni är många som skrivit & undrat hur stumpan mår, förstår att ni är nyfikna  


Den vanmakt jag haft dessa timmar sedan igår, då jag trodde att hennes liv var över går inte att förklara...


Nu ska jag fortsätta att krama henne & Malte tröstehund förståss  & självklart gubben  


                   Kram på er mina fina läsare  





 
 
Ingen bild

Anna

24 maj 2013 22:09

Fy fan! Vilket folk det finns...
Jag skulle haft ihjäl honom...

Jag hade reagerat lika dant Lena !!!

Skönt att hon är hemma lilla hjärtat!
Har tänkt på ER hela dan...
Gud så skört livet är...Det är alltid något som spökar...

Nu hoppas vi för kung och fosterland att svullnaden går ner och Märta du SKA BLI BRA! Det blir bra!
Kramar från oss i Finspång

 
Magnus å Märta med resten

Magnus å Märta med resten

24 maj 2013 22:09

Men herre jösses..... Hur kan man ens tänka tanken att vräka ur sig en sån sak. Massa kramar till dig farmor å familjen. Pussa på Märta å Malte från oss❤

http://www.mundiz.com

 
Eva

Eva

24 maj 2013 22:18

Honom sänder vi inga goda tankar till..... Hemska människa! Låtsas som om han inte finns!!!! Ta hand om gulliga lilla Märta!!! Kramar till er alla/ Eva

http://www.starbulls.se

 
Di

Di" title="http://Blogspot.com]Di[/url]" target="_blank">Blogspot.com]Di[/url]

24 maj 2013 22:23

Men fy f... Kramar till Er alla och bättring till Märtha

http://Dithequeen. Blogspot.com

 
Ingen bild

Linda Bruneryd

24 maj 2013 22:23

Vilken IDIOT!!! Och HEJA dig Lena!! Om han tycker att "skit" ska avlivas så borde HAN stå först i den kön!!

 
Tina

Tina

24 maj 2013 22:47

Att man bara kan ha mage... Vilken dåre.
Men vilken tur att du inte träffade... Även om det säkert hade känts bra i stunden.
Stor kram

http://www.tinric.com

 
sofie dahlberg

sofie dahlberg

24 maj 2013 22:55

Vad skönt att lilla Märta e hemma hos er igen... Tänk att livet är så skört. Imorgon är det ett år sedan mitt allra käraste lilla goshjärta blev en ängel <3 Hemskt att en utomstående person kan uttala sig så illa om ngt så känslosamt...?? Varm kram till dig Lena å dina kära fyrfotingar <3

http://www.regaso.se

 
Glamourwomen

Glamourwomen

24 maj 2013 22:56

det försvann det jag skrev? Var nog bloggplatsen som inte ville ha med min fula ord om gubben där! Det var inte vackra men nämnde om en brödkavel på ett visst ställe på gubben! hoppas jag stöter på honom en dag!! och hoppas inte din karl hjälpte honom med hans j... bil!! Är så tacksam Prinsessan mår bättre och är hemma igen! Tala om för henne att hon inte får skrämmas så där igen! Vi är många som älskar henne! Bry dig inte om elaka surgubbar med hår i näsan! Äckel!! Det skall mycket till innan jag blir arg! Men det blev jag nu!! Mirrelle var så ledsen här i går och grät och bad till gud för märta nu blir hon glad då jag berättar hon är hemma igen! kram finaste till dig och dina fina fina vovvar!

http://nattstad.se.glamourwomen

 
Kikkan

Kikkan

24 maj 2013 23:15

Härligt att kära ♥ Märta är hemma igen, hoppas nu att hon tillfrisknar snabbt.Men vilken skitgubbe,tänk att det finns folk som är på det viset.. men Lena SYNDEN STRAFFAR SIG SJÄLV speciellt till skitgubbar. Sov nu gott allihopa. Massor av kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

25 maj 2013 00:48

Hej vännen!
Skönt att lilla hjärtat är hemma igen.
Gubbskiten fick vad han förtjänade, hoppas han vaktar sin fula tunga hädanefter!
God nattkram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

25 maj 2013 01:03

Har inte orkat läsa allt. men förstår att skitgubbar blandar sig i, och det är bara te å skita i.
Kram och allra sötaste änglagoss till Märta Louise!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingen bild

Anita

25 maj 2013 06:46

Det finns tydligen folk till allt. Vilken idiot.
Skönt att Märta har fått hjälp. Bra att hon är hemma, med medicin och er kärlek kommer hon bli frisk mycket snabbare.
Kram till alla två och fyrbenta.

 
Kicki

Kicki

26 maj 2013 22:00

Men vad var det för idiot som hävde ur sig nåt sånt. Den mannen har nog aldrig ägt ett djur (och bör aldrig göta det heller).
Hoppas han begrep hur jävla elak han var. Jag förstår om du aldrig släpper in honom på tomten igen.
Skönt att Märta är hemma igen
Kram!

http://www.travarens.se

Lena

27 maj 2013 19:42

Jodå, han är Jägare & har både katt & hund, är snäll åt dom, men har ganska så få celler kvar i sin 60 åriga skalle :((

Jag undrar åxå vad han tänker, vi har känt varandra i 35 år & han vet så väl vem jag är & vad mina djur betyder, men att be om förlåtelse? nej det gör han aldrig, stöddPelle! :(( & någon förlust är han inte!!

Kram kram♥

 
Ingen bild

ErikaSH

27 maj 2013 19:18

Mäh vilken okänslig idiot till gubbfan!! :(( Så säger man väl inte... Usch och fy!
Sen kan jag själv tänka om man vågar skaffa nån mer fralla i framtiden med allt knas man hör om de hela tiden, men de är ju så härliga!! Vad skönt att Märta verkar bättre iaf. *Håller tummarna*
Vi var på rehab med Doris idag och hon är riktigt bra just nu så vi ska sluta ned medicinen ett tag nu får se om vi märker nån skillnad. Det ska bli mkt vattentrask och simning i sommar! Kram på er!

Lena

27 maj 2013 19:32

Ja han är ett stort Pucko, verkligen, 60 år & inte mer vett, suck...

Ja uch ja, men det finns ju åxå fina linjer, men några garantier har man ju aldrig, & Märtas linjer vet vi ju att dom är av allt hopkok & att dom inte är bra alls, men hennes psyke är det nog inte många som slår♥

Jätte bra med sommar så ni kan sköta vattengympa hemifrån! :)) Lycka till med Doris gumman♥

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards