frallorna

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Lena - 23 maj 2013 17:42

 

Satt hemma vid mina föräldrar, hade fikat klart, när Märta reser sej & tappar balansen, ögonen rycker...


I rasande fart kör vi in till Falu Djursjukhus, vi får komma in på en gång...


Hjärnblödninga säger jag? men det är mycket ovanligt på så unga hundar...


Kan vara något med öronen & hon har ju problem med dom...


Alla tänkbara blodprover tagna & alla är normala...


Hon är kvar med dropp, kortison & någon sorts sulfa tror jag hon sa...


Bröt ihop när hon på vingliga ben gick ifrån mej... fick ett direkt nummer jag får ringa...


Jag har själv sagt att blir hon inte bättre ganska så omgående, så vill jag åka med henne till Strömsholm, det höll dom med om & göra en CT...

 

Skallen är urblåst, kan knappt andas... orkar inte mer...




Av Lena - 23 maj 2013 09:48

 

Från sängen till favoritfotöljen! inte ett knop till, för Märta är mrrontrött  


En glädjande nyhet efter semestern var att vågen för Märtas del visade på 12,8 kg! alltså 2 hg ner på dessa 11 dagar! trots all god mat & sååå mycket godis desutom  vi hade lixom "lördag" alla dagar   så jag trodde faktiskt att vågen skulle peka åt andra hållet...


Så grönt allt blivit på dessa dagar, lummigt & mysigt & äppelträden har fått knoppar & rabarbern är jätte stor!! får kanske ta & göra en kompott med glass till ättämiddan  


Nu håller gubben på att skruva isär husbilen, broms skivorna ska planas & så är  troligen en spindel led glapp


Iväg till mina föräldrar en vända om en stund & kanske? en åker promenad lite senare om vi slipper regn.


                            Kram på er & fin torsdag!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards