frallorna

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Lena - 14 april 2013 22:06

 

Efter maten somnade Märta på mina upplagda ben här vid datorn, hade lagt min morgonrock under henne, då hon var nydushad, & när mina ben började domna så lyfte jag försiktigt ner en sovande Märta på bädden, som vaknade efter en timme  

 

                       Lek & stoj har åxå hunnits med  


Mästarnas Mästare har jag självklart sett på! gillar verkligen det! & nu öser regnet ner...  snön smälter förvisso, men det blir så galet smackigt & blött överallt.


                          Kram på er & natti natti  

Av Lena - 14 april 2013 14:11

 

Veden är hemma på gården & Juffy smälter bra in i den  

 


 

Gubben har börjat lite smått...

 

                                ... men det mesta är kvar.

 

Så här ser byvägarna mestadels ut nu, suck...  


 

Märta kröp ur halsbandet, som inte var hennes, då det tillfälligt försvunnit, & kommer hon lös här i byn blir hon skvatt galen!  busade på som bara den, jag stod vid väg kanten & hade grannen kommit med bilen hade jag stannat dom  så hon fick leka på, goaste stumpan   

 

Vi gick till skogen en vända vovvarna & jag, Aika följde med en bit.

    Förutom en gammat traktor så var vi ensamma

 


 


 


 


 


 

Märta hjärtat låg i som bara den!  for som en tromb genom skogen...

 

Gjorde Malte åxå, en så skön stund.

 


 


 


 


 

Hej & hå så traskade vi hemåt, rena av snön, men pga. vägen genom byn blev det dushen, & så väntade maten...

 

... som denna gång bestod av mer kokt kyckling än knappar   


Sol & moln om vartannat, det sägs komma regn på eftermiddagen, men ännu är det uppehåll.


Gubbän jobbä ättämidda ida mä, trök  


                                 Kram på er & fin söndag  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards