frallorna

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Pallarna klara!

Av Lena - 2 februari 2013 18:23

 

Serverade gubben en semla till kaffet, enklare att äta när den är delad

-eller hur?  själv avskyr jag semlor! urk burk, har alltid gjort 

 

Ja ni, här är det alltid "lång-kalling" varning  fast dessa som gubben har nu är det verkligen Gällevarehäng i   (-gubben funderar på att ta denna outfit på sej på Nobellmiddagen nästa gång, om vi nu får någon inbjudan? -va tror ni om de?)

Malte & Märta kollar andäktigt på när Märtas pall tillverkas...

 

... & lite fika emellanåt  

 


 

Han åkte till jobbet & vi tog oss bara en bya promenad med katterna...

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

                          Så var dom ÄNTELIGEN klara!! 


Invigningen gick bra, dom funkade  fattas bara en liten tunn list där skålen går ner i ringen, så dom står stadigt!

Blev så nöjd med dom  


Meningen var att dom skulle ha ovala Ikea karotter båda 2, men när ringarna väl var sågade, upptäckte vi att skålarna var olika stora! suck...

Föräldrarna skulle till Ikea dagen efter! kanon, så dom skulle köpa med sej några hem, men då hade dom utgått... suck...

Letade runt i alla affärer i stan, men INGEN liknande någonstans...

Ok, plan B gubben gjorde om formen så den passade den mindre & när han kom in & visade mej för ett "godkännande" så slant den ur hålet & krach i tusen bitar! -jaha, så hade vi bara en...

Nu var det ju så, att hade dom funnits på Ikea skulle vi ha flera stycken ifall någon är på diskning

Ok, skippar dessa helt tänkte jag & hittade 2 andra fina ungsformar på Maxi, så söta, men när jag kom hem så kändes dom aldelens för djupa, suck...

Så jag kollade runt igen & hittade denna skål till Märta & så får Malte ha kvar den enda vi har kvar & så kanske jag hittar någon mer på loppis i framtiden!  Åt Märta har jag 2 & ska köpa några fler, dom var inte dyra.


 

Dricker vatten gör dom dock som vanligt, på en vacker plåtburk -vi har vattenskålar på 2 ställen, här lilla skålen.


Ja så var de med de!


Melodifestivalen väntar! Cockis A Beans är väl dom som jag tycker sjunger fint, för övrigt känns det som om denna deltävling kan jag både missa & strunta i... fast å andra sidan är jag för nyfiken för det   & jag har ju haft fel förr...  


                      Kram & fin lördags kväll på er     

 
 
wiolettan

wiolettan

2 februari 2013 21:01

Så roligt det är att titta runt här på dina vackra bilder. Fina hundskålar förresten.
Men kattbilderna, de tar priset, första pris. Så ljuvligt vackra de små liven, jag älskar katter. Du är en fenomenal duktig djurfotograf.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

5 februari 2013 17:56

Ja dom är underbara våra katter♥ & en utmaning att fota, då dom går sin egen väg & inte lyssnar om jag säger -stanna! eller sitt ;) hi hi...

Då får du fortsätta att heta Optimist! fint namn tycker jag!!♥

Kram & tack♥

 
Piedra

Piedra

3 februari 2013 10:01

Pallarna är bara så vansinnigt fina!!!

Själv älskar jag semlor, men det blir ju inte så ofta eftersom det inte finns att köpa glutenfria utan man måste baka själv.

Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

3 februari 2013 17:24

Nej för oss finns det ju inga att köpa bara sådär, men dom går att beställa på en del affärer & konditorier, men då måste man ju göra det någon dag innan...

Kram kram & tack♥

 
Di

Di

3 februari 2013 11:00

Semlor älskar jag :-)underbara pallar och vi ska strax på Ikea synd att jag inte vet vad du ska ha. Vi är på Ikea ofta så... underbar bild på kissen som stryker sig mot väggen<3 kram

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

3 februari 2013 17:22

Fast dom karotter jag skulle ha från Ikea har utgått! men tack för tanken!♥

Ja visst var den fin, med en katt på väggen åxå ;)

Kram kram♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

6 februari 2013 15:14

Vad jättefina pallarna blev. Det var ju skillnad mot att ha skålarna på godisburkar. Det har jag efter ditt tips ;-)
Kram Kicki

http://www.travarens.se

Lena

7 februari 2013 20:49

Tack! :)) -Jag hade dessa godisbyttor i 2 år! funkade kanon som sagt, men pallarna ser så fina ut när dom står framme alltid, det gjorde platsbyttorna åxå, allt behöver ju inte vara fint, men ändring förnöjer ;)

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards