frallorna

Alla inlägg den 30 september 2012

Av Lena - 30 september 2012 17:58

 

När gubben vaknat & ätit, så åkte vi till skogen, eller ett hygge, fick lov att ha lite mer lingon inför vintern, hittade stora fina, fast väl hemma skulle jag haft lite mer, få se om det hinns med i veckan om det blir någon dag med skapligt väder & innan Älg jakten

 

Vi var bara efter en skogsvägs kant & plockade...

 

... gubben var fotograf för dagen & bara väntade eller önskade att det skulle stå en björn eller älg där uppe på hygget, & det hade förståss varit vackert...

 


Vovvarna har ätit, Malte leker för fullt & Märta ligger i mitt knä & halvsover, Märta=min skugga  


Nu ska jag skiva upp en Melon, delas mellan 2 & fyrbenta!


                        Kvällskram mina fina läsare  

Av Lena - 30 september 2012 11:10

 


 


 

En skön morgonkiss, sol & blå himmel...

 


 


 


 


 


 

Just på morgonen upptäckte jag att hösten är här, har inte sett det tidigare...


Gäss & svanar flyger i plog söderöver, ibland, som nu, flyger dom så lågt över hustaken, fast jag sitter inne hör jag deras kvackande, vi bor ju vid en så fin fågelsjö, & på höstarna är här full fart...


                            ---------------------------------------


... Hon bär ett leende, ett leende hon tror döljer.

Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer...


                            ---------------------------------------


Dom tar alldrig slut... varje cell i mej gör ont av saknad, sorg & alla varför...


Malte är helt enorm, han tröstar mej som ingen annan, kommer springande så fort jag faller, piper & ska upp i knät, lägger sin mun mot min  sedan sitter han kvar så & slickar mina tårar tills det lättat för mej...


Jag kan känna rädsla för att han ska ta åt sej min sorg för mycket & bli ledsen, men ännu har han i alla fall så mycket glädje i sej  & får mej att skratta så jag viker mej dubbel emellanåt  


                            -----------------------------------------


Sorg är inte enkelt, jag kämpar....


                            -----------------------------------------


                                      Kram & fin söndag  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards