frallorna

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Igelkott besök!

Av Lena - 20 juni 2012 11:26

 

Petrus var ute på gården i gårkvällst, & började skälla! jag ut & där! satt han, lilla fina kotte! som en nåldyna...   ...visste inte vilket som var fram & bak

Puffade som en gammal båtmotor, stackarn...  

 

Du kan väl tänka på ditt yttre sa jag till honom, när du ska till "paparatzi Lena" & hälsa på! & ta bort otäcka fästingar först  stackars söta...

 


 


 

Nu ska sätta ut vatten i lägre skålar, då jag vet att vi har småfolk på besök  

 

Smaskade i sej kattmat i godans ro, för efter en stunds puffande, gav han upp & brydde sej inte i mej  

 

& hoppsan! där kom en till!! vilka härliga djur!!

 

Pucko var lite förundrad...

 

...medans Sean inte ens märkte dom!...

 

Sprang under trappen ett tag, äter du sten tänkte jag? för det lät så, men så kom jag ju på! katt knappar trillar ju ner i massor mellan springorna, -vilken servering!  

 


 


 

Kvällen var vacker... fast undra vad ev. förbipasagerare skulle tänkt? för när jag upptäckte kotte på gården, så hade jag bara trosor & bh på mej, ingen tid att spilla tänkte jag tok kameran & rusade ut, stod pp knä & neråtlutad, måste sett ut som värsta "hängbuksvin" & jag tänkte, -kommer det någon så skiter jag i det!!  

Men det kom ingen & efter en stund gick jag in & satte på mej kläder  ...

  Malte i sömn, efter att han stökat runt lite, han är så bäddig av sej denna gosse  


Nu en liten jobb stund! sedan ska vi kolla till Karin, & solen lyser från en blå himmel!


                                        Kram på er!!  

 
 
kicki

kicki

20 juni 2012 12:59

Ha ha ha härliga Lena...
Kramar till er finingar

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

20 juni 2012 23:06

;) tack tack!! & kram kram!♥

 
Jennie

Jennie

20 juni 2012 14:50

Hihi vilket härligt inlägg, det förgyllde verkligen min dåliga dag! Tack så mycket! Fina bilder på de små kottarna, inte ofta de dyker upp...
Nu har jag en ny adress, lite tråkigheter med vissa besökare på den förra.. Så nu kör jag nytt och lite anonymt..

Hoppas ni har det lika soligt som vi har idag!
Trevlig Midsommar! Jennie & Molly

http://rostigtochvitt.blogspot.se

Lena

20 juni 2012 23:06

Nej så vanliga är dom kanske inte, många blir överkörda & så ser man dom förståss mest på kvällar & nätter...
Vad tråkigt mer tråkigheter!! attans elände...
Ska spara denna adress!! :)) kanske kan jag få länka den åxå? eller vill du kanske ha den lite dold?...
Vi har haft en toppen fin dag! hoppas det fortsätter så åxå ;)
Kram kram!♥

 
Kaisa

Kaisa

20 juni 2012 15:48

Hi hi hi hi.... Du e då för härlig! Men vilka fina bilder du fick, helt underbara. Om vi inte ses innan så vill jag passa på att önska dig (er alla) en trevlig midsommar. Massor av kramar ♥♥♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

20 juni 2012 23:03

Ja så det kan bli he he.. ;)
Ja jag fick några fina endra! riktigt härliga djur!♥
Tack! & trevlig Midssomar på dej!!♥♥♥

 
Kikkan

Kikkan

20 juni 2012 16:24

Vilka fina igelkottar, tänk om vi hade någon sådan i vår trädgård, då försvann nog sniglarna ganska raskt, tydligen är sniglar delikatess mat för igelkottar!!!! Har hittat lite mer VW tyg ringer Dig nog i kväll. Kramkram & hoppas igelkottarna kommer tillbaka ikväll igen ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

20 juni 2012 23:02

Tack för trevligt telefonsamtal!! :))
Önskar jag kunde skick några till er ;) fast de vore ju iof. synd om sniglarna då... hmmm... ;)
Kram kram!♥

 
Piedra

Piedra

20 juni 2012 18:44

Hi hi, du är rolig, Lena! Vilken alldeles underbar kotte! Jag älskar de djuren. Har hört att de gillar nygräddade pannkakor också. KramKram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

20 juni 2012 23:01

Ha ha.. jag inte är man fager i kroppen precis, hänger & slänger lite varstanns ;)
Jag vet att dom älskar pankakor, men hann inte göra några i stundens hetta fniss.. ;)
Kram kram!♥

 
Malte och Carolin

Malte och Carolin

20 juni 2012 18:45

Vilka fina kottar! Länge sen jag såg någon nu! :-)

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Lena

20 juni 2012 22:59

I vår stad ser man dom ofta, lite här & där! mysiga små liv♥
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

20 juni 2012 19:34

Men va härligt å få påhälsning av 2 så fina kottar,önskar att det kom några hem till mig med,och dom verkade inte ens rädda,lägg dom i en kartong å kör hem dom till mig.just nu så sitter jag i husbilen i Malingarna,helt lugnt vi är alldeles ensamma,Kasper bara njuter och vi med,sol och varma vindar.
Kram från oss semesterfirare.

Lena

20 juni 2012 22:58

Ja dom är så mysiga!♥ vem vet? en vacker dag har ni åxå kottar runt er!... ;)
Låter som ni har det kanon! härligt att ni är fria & kan vara på väg lite ;)
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards