frallorna

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Morrn på er!!

Av Lena - 2 juni 2012 09:53

 


 

Så var det över me de spektaklet på ett tag! & som vanligt vinner alldrig den jag vill, men kvällen var mysig i alla fall! jag låg i mitten av högen   innan jag ålade mej upp...  

  

Inte fullmåne ännu, men snart... fast den lär vi väl ändå inte hinna se något av, med det vädret som är på väg!! blåser som bara den ute nu, regn i antågan som ska vara flera dagar... om man ska tro "dom" som vet  

 

På Face book har det upplysts om den Norska kvinna som misshandlar hundar, vidrigt så vidrigt & jag får så ont i hjärtat...

 

Nu läser jag just på Aftonblandets hemsida idag om 2 händelser som utspelat sej, om 2 Rottisar, som hamnade där då deras mattar & hussar inte kunde ha dom kvar, anonserade på Blocket & kvinnan som nu bor i Sverige svarade & dom flyttade till henne. Deras hussar & Mattar fick sedan veta vem hon var & åkte tillbaks, då hade det gått 6 dagar, den ena var så svårt misshandlad & gick inte att rädda, den andra överlevde, han är från en grannstad.

 

Jag får så ont i hjärtat av all djurmisshandel, den sker dagligen & vaje minut i vår värld, skinnindustri & slakt, djur i bur & jag vet inte allt... det gör så ont så ont, tappar för en stund tilltron till mänskligheten...

 

Nu ska jag fixa matlåda till gubben & ena sonen som jobbä ättämidda ida åxå,

sedan ner till affären & handla lite sallad, tror jag måste gå in på den "smala" stigen...  -ett tag!! 

 

           Kram all fina som kikar in! & skön lördag på er!!   


 
 
GeddFish

GeddFish

2 juni 2012 10:41

Morrn! jag läste oxå om norsk djurmisshandlarkvinna, usch vidrigt, hur kan dom bara???
Och jag ville att Molly skulle ha vunnit! Men men, dom var bra båda två.
Nu går jag ut på stada och kolla spektaklet. Solig kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

2 juni 2012 13:35

Hoppas ni har bättre väder än oss! för då skulle du antagligen inte ens sticka ut näsan ha ha.. ;)
Ja det blev som det blev,& visst var dom bra båda två! men man får ju sina favoriter ;)
Kram på dej!♥

 
Ingen bild

Rebecca W

2 juni 2012 11:15

Ååå gud, jag kokar!! Vilka j*vla idioter det finns.. :/ varför ska man skaffa hund om man ändå ska göra dom illa, det är ju inte mänskligt. Jag har inte inte läst så mycket om denna "människa", sitter hon inburad nu? Kram!

Lena

2 juni 2012 13:34

Ja du... vidrigt så man svimmar.. vad jag vet sitter hon inte inburad!, & hon har hållit på så här länge länge i Norge & numer även här i Sverige! hon är förståss mycket sjuk eller tok sjuk rättare sagt!! måtte någon få henne fälld & inburad!
Kram i ruskvädret!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards