frallorna

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Lena - 23 maj 2012 21:20

 


     En alldelens underbart varm dag!  finns ju skugga att gå undan till, så jag klagar inte! inte vovvarna heller  först fick Malte ha flexit på sej, men sedan fick han ha ett tyg koppel hängandes efter sej, ifall "om" jag skulle behöva ta tag i honom! för Aika, Kaisa, Pucko, Baffe, Tussan & Sean, dom låg & lapade sol mot husväggen... men det behövdes inte, han vet sin gräns så länge det är på, frågan är vad som händer om jag tar av det?... dit har vi inte kommit ännu.

    Idag fick jag se att min Porslins blomma slagit ut med 2 blomklasar! första gången sedan jag köpte den -03! snacka om att vänta länge på att få se underverkets blomma...  blomklasen doftade så gott så jag blev helt målös! owaw... har en annan porslins blomma, den blommar mest hela tiden & doftar åt kattpiss hållet! så dom vackra klasarna får man klippa av!

  Posten kom hem & tutade på gården, gubbens jobb Julklapp hade kommit! alltså, dom får kort med olika prylar att välja bland, & så har man 1 år på sej att ta ut gåvan, dessa ska jag ha i Husbilen, har ett lika par från förr förra året, dom är ljusblå, jätte skön kvalite åxå! kastade in dom i tvättmaskinen med äppel sköljmedel! skulle varit persika, men de fanns inte i vår lanthandel...

  

Tyvärr fick jag ingen skärpa då grannens höns spatserade så fint i hög gräset! dessa lever i full frihet & går in i sitt hus på kvällen...

 

Vet ni vad jag fick se idag! jo när vi stog & fyllde bad båten, så kom en typ Duvhök & satte sej på staketet!! snacka om att jag tappade hakan!! & hann inte få upp kameran som jag hade runt halsen, innan han var borta på några sekunder... hoppas inte han tar några höns bara...

Mins för kanske 15 år sedan, då slog en Berguv ner på gräsmattan & tog en av mina hönor som spatserad lösa, den tappade dock hönan, & hon överlevde inte...

 

Årets första grillning har vi gjort idag åxå, sonen ringde & ville grilla, så så fick det bli! orkade inte kånka ut alla dynor till trädgårds möblerna, så vi tog ut köks stolarna istället, för ute ville vi sitta!  gott gott vare & vilken härlig doft en grill sprider  

 

                                 Kram på er!!  

Av Lena - 23 maj 2012 11:00

 

Blev en ledig onsdag för mej! så nu ska klippas gräsmatta, & ta ut badbåten till vovvarna!  

Men först! fixa kaffe & kaka till gubben!!  

 

                    Kram & fin dag alla som kikar in!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards