frallorna

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Morrn morrn!!

Av Lena - 6 augusti 2011 10:10

  

Vet inte alls vad dagen bjuder, har en tanke... kanske skulle man plockat av dom där Blåbären som vi hitade på vår resa i torsdags?...

Ta huset med & dra? visst, blåbär finns i skogarna nära här åxå, men där var dom sååå stora & fina! funderar...

Å andra sidan börjar just solen lysa, fån en annars ganska mulen morgon... -vilket dilemma jag fick nu då?  

 

Igår kvällst satt jag vid datan & kom på att jag skulle kolla om man kunde lyssna på jätte gamla Sommarpratare!

-& det kunde man!!

-1999 sommarpratade Peter Karlsson från Gryksbo (Blå Grodorna)

På den tiden jobbade jag extra i Nattpatrullen, hade lyssnat på honom på dagen, owaw...  tog med bandspelaren till jobbet på natten & spelade in pogramet på kasettband på nattens repris, medans vi var ute & jobbade...

Bandet försvann med åren, jag lyssnade så många gånger på det, så jag mins det mesta, men åååå vad mysigt de var att lägga sej på sängen här vid datorn i natt & lyssna & skratta så tårarna sprutade igen!!  

 

-Om ni har tråkigt nån gång, så gå in på sommar tablån, klicka er fram till 1995-1999 & där skrållar man & då kommer Peter upp!

-Han är fortfarande den bästa jag hört sommarprata! men mins åxå för längre tillbaks än så, en kvinna som sommarpratade om sin tid i Afrika, satt i bilen på väg på semester med husvagn & barn, helt trollbunden, men mins inte vem hon var...

 

-Förövrigt så är för mej nr: 3 på min bästa lista, årets sommarpratare Helena Bergström!! oj oj va bra hon var, den ska jag åxå lyssna på igen, nån kväll när det regnar  

 

Har hört att Babben var bra, så hon får nog åxå slinka med när regnet kommer nästa gång!  

 

Nu ska jag fundera lite på dagen!!

 

                                       Kram kram!  

 

 
 
GeddFish

GeddFish

6 augusti 2011 10:49

Det är fint att lyssna på Sommarpratare och särskilt som man kan fånga dom efteråt! Inte visste jag att man kunde kolla så många år tillbaka? Tack för tipset!
Solig dag till er! Och blåbären.... Kram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

6 augusti 2011 22:02

Tack! dagen blev solig, varm & fin!
Bra va? att du fick lite "tipps" att lyssna på, gamla spännande sommarpratare ;)
Kram kram!♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

6 augusti 2011 15:37

Jag lyssnar också på gamla sommarpratare till surret av symaskinen. Ska genast leta fram Grycksbo killen. Du visar så fantastiskt fina bilder av underbara ställen, så jag tror banne mig jag får våldgästa då jag kommer hem..........blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

6 augusti 2011 22:00

Mmmm det är vackert i Sverige på sommaren, ja iof. hela året, men sommaren är allt speciell, & tänk va härligt med allemansrätten!!♥
Ja visst får du det!! :))) om tid finns & du är i närheten, ska ni absolut komma förbi! ;)
Kram kram!♥

 
Ingen bild

piippis

6 augusti 2011 17:04

"Sudda sudda bort din sura min" BORTA !!! behöver bara titta på dina fyrbenta. Ville också ha, som sagt förut
före brödkaveln och 47 tummaren på önskelistan. Jag finns kvar på expressen.se tills vidare// piippis //husdjur.

Lena

6 augusti 2011 21:58

Ha ha... ;)
Jag ska försöka hitta dej där på expressen! :))
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

6 augusti 2011 20:08

Ja hur blev det blåbär eller Karin???? Vi står just nu vid Siljans strand vid Limo Bruk som ligger mellan Lundbjörken å Siljansnäs, har varit till Mora å kollat på Zorns tavlor,helt magiskt,skall åka till graven i morron å så går resan hem.
Kram Kerstin.

Lena

6 augusti 2011 21:56

Ha ha.. idag drog skogen det längsta strået!! men med husbilen så blev det en super fantastisk dag! tänk alltså, inte hade varken Mats eller jag kunnat föreställa oss hur vi skulle komma älska denna Delfin!! ducha, stanna & kolla tv, slumra i sängen, äta fika & inte minst kissa fniss.. ;)
Vi tar kanske en tripp på någon natt nästa vecka, vi får se ;)
Zorn muséet, tänk att man alldrig besöker det som är nära, hade en kompis som guidade där för några år sedan, men inte ens då var vi dit, kanske värt en tripp?
Kram & välkomna hem igen då! ::♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards