frallorna

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Förmiddag!!

Av Lena - 26 mars 2011 09:12

  

Få se om vi tar oss en liten tur till skogen?

fast just nu så är det ganska så kallt ute, så vi väntar & känner om solen kommer värma mer lite senare...

 

På agendan idag står Kalas hos min fina fina syster Agneta!  

Som iof. redan fyllt, men blev senarelagt kalas  

-Vilken ynnest i livet, att ha så fina syskon  

 

Som sagt, en blå himmel & sol, bra med kylan är väl att med ren badade vovvar så får vi knata på frysta lervägar! alltid något  

Men hallå!! vilken skillnad att bada sina vovvar i Såpa! så lena i pälsen blir dom inte med hund champona jag använt i alla fall!

Använde såpa förut någon gång då & då, men så skulle man väl köpa ett *äkta* medel & så har det flutit på.

 

Nåja! huvudsaken att var & en är nöjd med sitt!  ...

...men finns det någon godare doft än grönsåpa?... möjligen Tjära då!!!!  eller Liljekonvalj & Syren förståss...  

 

Köpte för många herrans år en pytte flaska med Tjära, den står på bänken i köket, & jag kan inte få nog av doften...   

& tänk, snart ska Karin fram igen!!... ...& i år ska hon Tjäras!!!! sedan ska vi kuska på böljan den blå... 

 

                                                Kram mina fina bloggisar!     

 
 
Ingen bild

anki

26 mars 2011 11:54

Nyss hemkommen från en underbar långtur på skaren som till och med bar mig. Zorro älskade att springa på vita vidder och hoppa över staket och apportera saker...Luften fortfarande lite kall men i lä är solen varm... Ha en härligt dag ni också och ett trevligt kalas !!

Lena

26 mars 2011 22:04

Ja på förmiddagen bar även skaren mej! & det vill inte säga lite om hur stark den var! ghaaa ha ha ha.. ;)
Härliga Zorro! kan se honom sträcka ut i hundra sjutti... ;)
Kram!♥

 
Snosse

Snosse

26 mars 2011 13:28

Håller med dig; grönsåpa och tjära luktar alldeles underbart. Förr fanns det halstabletter att köpa i England som doftade - och smakade! - tjära. De var ett riktigt dundermedel mot hosta. Ha det så fint på kalaset idag! Önskar dig och vovvarna trevlig helg! Kram!

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

Lena

26 mars 2011 22:03

Men du sådana där Tjär tabletter kan man köpa i Finland, eller jag vet inte om det är samma, men i Finland har dom funnits i många många år, säljs även i Sverige i vissa affärer, om vi nu menar lika... fick en ask av en som varit där för något år sedan, snuskigt goa! fniss.. ;)
Kram!♥

 
Kaisa

Kaisa

26 mars 2011 17:14

Tvätta med grönsåpa är nog bättre än ett spanskt tvättmedel som jag tvättande min dåvarande hund med, han luktade tallbarr enda till Skåne :-)

Kram / Kaisa ♥

http://blogg.expressen.se/fimpanu

Lena

26 mars 2011 21:57

Tallbarr! det lät i alla fall gott! hi hi... ;) även om det säkert inte var Jordens bästa för pälsen hu hu...
Kram!♥

 
pezze

pezze

26 mars 2011 17:31

ojoj.. då blir det maltes första upplevelse med o åka båt med er!!! :) ska bli skoj o se hur det blir!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

26 mars 2011 21:55

Ja så blir det! första sommaren i Karin, hoppas han kommer gilla det! ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

Di

26 mars 2011 22:33

Å ja snart är sommaren här...Vi kommer att rösta på tisdag i klubben om vilka som ska få vara med på TIB, så det blir de bilder som får bäst resultat :) i höst åker vi förmodligen till Skottland några från klubben....och ja du är så välkommen till träffarna och bli medlem igen! Jag är invald i styrelsen så..får väl lite jobb antar jag...Skönt att du är nöjd med kameran :) Du tar fina bilder...kramar!

Lena

27 mars 2011 21:17

Aha.. en styrelse medlem ;)
Ja jag kanske ska ta & fixa till det igen...
Tack! ja jag fullkomligt älskar min nya kamera! mmmm vilken *goding* *hon* är ;) hi hi..
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards