frallorna

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Märta Hjärta!♥

Av Lena - 8 februari 2011 18:36

  

Älskade goa Märta, visst andas bilden kärlek?

 

Var till vetrenären idag, hade *beställt* en som jag gillar  på Djursjukhuset.

 

Hon har troligen haft en öron infektion, som sedan lett till ett ojämt ansikte! hon är helt enkelt sned i ansiktet.

 

Vetrenären tyckte det var fantastiskt att jobba med Märta! hon tillåter all behandling! lilla hjärtat  utan protest!

 

Blev 2 sorters ögon droppar & 2 olika medikament för öronen i 10 dagar... sedan återbesök igen.

 

Hon är åxå så lugn & godmodig i väntrummet, vill inspektera lite, sedan sitta i mitt knä som en liten gumma & titta på alla andra hundar & mattar, även där fick hjärtat beröm av personalen över disken  

 

-vår lilla Charm-Fia!!  

 

Petrus & Malte fick vara hos *mormor & morfar* under tiden, Petrus hade ätit 5 potatisar mosade med köttbullar, sås & en smörklick! Malte orkade *bara* 4 potatisar i sin *duppa*  berättade mormor när vi kom tillbaks, 2 promenader hade dom åxå fått!

-jag frågade alldrig hur stora potatisarna var?...  

 

Undra hur hullet hade varit om dom bodde där?    

 

Nu ska dom pruppa lite köttbullar & mysa med oss framför tv:n!  

 

                                            Kram kram!  

 
 
kicksson

kicksson

8 februari 2011 22:38

Hoppas lilla "skruttan" Märta snart blir av med infektionen. Nattikramar ♥♥♥. P.S Våra Borlänge kompisar, Kerstin & LG, blev farmor & farfar för en vecka sedan, en världsgo liten Ludvig blev det D.S

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carin

9 februari 2011 02:11

Hoppas att Märta hjärtat blir frisk fort, inte roligt när djuren är sjuka.
Längtar till i Mars när jag får träffa dom alla 3 och dom söta kissemissarna.

Kram kram

Lena

9 februari 2011 18:46

Ja men tänk va kul att ni ska komma hit!! läääängtar ;) hi hi!
Ja hua så jobbigt med sjuka djur, & jag blir då mega nojjig! hu hu..
Kram!♥

 
Ingen bild

Jane

9 februari 2011 06:16

Krya på sig kramar till Märta och att hon snart blir bättre. Va smarrigt killarna har haft det då :) Jag har inte haft det lätt med matlagning i flytten, står utan kyl men idag ska den komma :)

Jag har börjat komma iordning och trivs bra :)

Ha en fin dag, kramisar

Lena

9 februari 2011 18:45

Ja utan kyl är man väldigt tom! förstår att du haft det lite bökigt.
Ja vi har en underbar bull & mat mamma/mormor! tycker både 2 & 4 benta ;)
Kram!♥

 
Di

Di

9 februari 2011 08:26

Det är fantastiska bilder som du tar!! MYYYS...och ja har haft Margareta T jag också hon är jättebra för det var hon som skickade mig till Avesta och fick ordning på mig och mina Restless...Adel H har jag träffat och han är kanon också..dock vet jag inte idag vem jag har...Kramar och skönt att Märtha inte hade ngt problem!!

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

9 februari 2011 18:43

Jamen så bra då! att du träffat dom båda! jag tor du inte att du bara kan säga till vem du vill ha nästa gång? det kommer då jag göra ;)
Men nu hoppas jag slippa stället ett tag he he.. ;)
Kram!♥

 
Martina

Martina

9 februari 2011 08:26

Krya på dig KRAM till Märta! <3 Hälsa familjen!

http://martinaarnler.blogg.se

Lena

9 februari 2011 18:40

tack & bock! :) Kram!♥

 
kkicki

kkicki

9 februari 2011 14:50

men Märta hjärtat då,hon är såå söööt...kan se henne hos veterinärkliniken där hon bara sitter och är allmänt vansinnigt gullig,hoppas hon kryar på sig vännen...och så grabbarna då..ha ha...dom skulle förmodligen rulla fram om dom bodde hos mormor&morfar ett par veckor.
Kram på er

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

9 februari 2011 18:40

Ja så¨är det, hon väcker alltid uppmärksamhet! mycket pga. hennes Sjörövarlapp ;)
Så härligt att få lite bröm över sina barn/djur ;) ger alltid härlig kraft!! :)
ja hon är en riktig bull & mat mamma/mormor, & världens finaste!!♥
kram!♥

 
Sailaway

Sailaway

9 februari 2011 18:19

Åh! Hoppas hon mår bättre snart!
Vackra bilder som vanligt! De verkligen andas kärlek :)
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

9 februari 2011 18:37

Tack & Tack!:) Kram!♥

 
roxanna

roxanna

9 februari 2011 19:42

Lilla Märta. Hoppas hon blir bra snart :)
Jätte fin bild på dom två :)

Kram Roxanna ♥

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

9 februari 2011 21:14

Tack! vi håller tummarna! ;)
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards