frallorna

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Gos eftermiddag!

Av Lena - 16 januari 2011 18:13

  

                                      Bus & massa lek!  

                          Opps! -vad sitter jag på??  

                      Aaaaa fina mjuka Aika!!    

  

  

Efter allt gos, somnade dom tätt intill varandra!  

 

En lugn dag, plockat bort alla ljustakar & stärnor, dragit mej in i det längsta! tycker dom spridit så mysigt sken omkring sej...

Men men! allt har ett slut!

& nu sitter lampor i alla fönstren istället!  

 

Skidskytte Guld! oj så spännande!!  & om en stund, det mest efterlängtade program på läääänge!!

SOLSIDAN!!!!  tror en stor del av Sveriges befolkning kommer kolla på det!  

 

                                        Kram kram!!  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

16 januari 2011 18:32

Dessa härliga djur!!!Vi har varit i Ornäs och åkt spark på sjön,jättehärligt, fast vädret var sådär, men det var varmt å lugnt, verkligen en skön tur.
Konstigt väder, i dag plask

 
Ingen bild

Kerstin.

16 januari 2011 18:39

Va är det med bloggen, helt plötsligt så sticker min kommentar iväg, fast jag inte skrivit färdigt,
det är lite spök på bloggen ibland...
Ha en myskväll med godingarna. Kerstin.

Lena

16 januari 2011 18:46

Jag vet inte varför den strular?? hmm...
Mysigt med spark turen! Roffe & Hero var väl åxå med kan jag tänka!!? :) & självklart Kasper ;) & inte var det kallt heller!! :), Mats jobbade & hade bilen, så vi har bara varit hemma...
Kram!♥

 
Kicki

Kicki

16 januari 2011 19:43

Så otroligt gulliga dom är med varann....jag önskar att Lotta kunde vara sån med Leo....men icke.....så fort hon ser honom så ska hon bara jaga, och jag vet inte vad hon egentligen vill göra med honom.....för han har börjat fly så fort han bara kan.....:-(
Kramar från oss

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

16 januari 2011 21:35

Ha ha.. Lotta Potta! ;)
Märta jagar åxå hellre än kramas! men våra katter stannar oftast då! sätter sej eller lägger sej!? & så var det roliga slut! fniss.. för elak är hon som tur inte mot dom! :)
Kram!♥

 
skånepågen

skånepågen

16 januari 2011 20:53

Jag blir så förvånad varje gång jag ser hund o katt tillsammans och att det går så bra. Jag har bara haft en hund i mitt liv som klarat det hittills.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

16 januari 2011 21:33

Ja det är nog lite olika hur dom tycker ;) Märta vill sällan gosa med katterna, & när hon sätter fart & ska jaga dom! -vilket är bra mycket roligare he he- ja då stannar dom! & bara står stilla! & då var det ju inte kul längre, elak ä hon inte :)
Kram!♥

 
Ingrid

Ingrid

17 januari 2011 01:18

Jisses så söta de är med varandra.

Den ena av våra kissar stannar och då är det inte lika kul längre, men gammelkatten som inte riktigt gillar att bli busad med och rundslickad av frallorna, hon springer eller fräser, morrar och använder klorna. Hon har inte förstått att hon har övertaget som katt.

Kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

17 januari 2011 21:14

Så är det, alla katterna här åxå, har förståss övertaget om det skulle vara så, & det känner förståss vovvarna till åxå ;)
Vi har någon som springer & några som stannar he he ;)
Kram kram1♥

 
kicksson

kicksson

17 januari 2011 10:42

Idag har vi ösregn... (IGEN) Skönt att det verkar som om man kan komma in på vår data igen.. men allt är inte som de ska var... Vilka underbara bilder som vanligt.. jag har saknat att kunna kika på dem dagligen.. Många kramar ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

17 januari 2011 21:12

Tack! :)
Inget vidare med regn, fast om det kom lite mer här iof. så snön smälte, så skulle jag inte klaga ;) nu längtar jag till våren! takdropp å så :) nu när Julen är över.
Kram på dej!♥

 
Ingen bild

optimsit

17 januari 2011 11:48

Så mysigt. Jag har tittat fram och tillbaka, upp och ner flera gånger, det går inte att se sig mätt på dessa härliga bilder. Som hund och katt, helt rätt, vänner och bästistar som hund och katt. Tack för att du visar detta, jag njuter. Hoppas att allt är bra med dig också. Djuren mår bra, det syns. Kram.

Lena

17 januari 2011 21:10

Ja det är bara bra med oss! blir inte så många promenader i denna halka bara ;)
Kul att jag kan glädja dej med bilderna! & visst är dom mysiga, när katter & hundar myser tillsamans, man blir ju helt varm i hjärtat!
Kram kram1♥

 
Magnus

Magnus

17 januari 2011 11:59

Hej på er alla!
Vilka mys bilder, men alla dina bilder är bara för underbara, hur gör du? Här får man vara glad om man lyckas få nån på bild. Märta Maräng har varit till STORA staden och betedde sig som hon var värsta östermalms donnan. Koppel var väll en piss i missisippi, fixade det galant o alla bilar,bussar mm likaså. Hissen var väll bara att knata in i o sen vänta på rätt våning o så full fart igen. Vilken valp, vilket temperament. Hoppas allt är bra med er?
HA de BÄST // Magnus & Märta Maräng

http://www.mundiz.com

Lena

17 januari 2011 21:09

Å Magnus Magnus!! vad glad jag blir över dina ord!! :)
Ja denna kull är verkligen underbara! pratade med Marianne idag, hon sa förståss detsamma, satt med Maggie i knät & gosade♥
Härligt att höra om Märta!!! Tack snälla för att du berättar om henne!! ja vad tuffa dom är! Malte är desutom den mest pussiga jag mött! & som han pratar & säger till om något inte passar herrn! en prat fralla! vi bara dör... ;) han äger!!!♥ & så säger han till när han vill upp i famnen! då hoppar han på bakbenen & gnyr så man blir alldelens varm ;) & så kan han tigga! eller ta för sej åxå för all del, om något står bra till ha ha...
Skulle vilja se någon mer bild på Märta Maräng! om du har någon, får du gärna maila mej någon bild på SÖTNOSEN!!!!♥ :)
Kram på er alla!!♥

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

17 januari 2011 12:56

underabara bilder som vanligt...............det är inte klokt så valpsugen jag blir när jag ser Malte.........och visst vore dt roligare om fräskärringen kunde inse att Buttons bara vill gosa och leka........blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

17 januari 2011 21:00

Ja du, den där Fräskärringen! fniss... ;) så mysigt dom skulle kunnat ha ;)
Valpar ja, beroendeframkallande!! i alla fall Malte he he ;)
Kram på dej!♥

 
stephie

stephie

27 januari 2011 22:19

herregud vilken kärlek!!!!

http://www.thepinkstory.blogspot.com

Lena

28 januari 2011 12:42

Tack! & jaaaaa!!! vi kärlekar på! hi hi.. ;) myser & så♥
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards