frallorna

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Gomiddag!

Av Lena - 28 augusti 2010 14:11

           

Hej hopp! blev en förmiddags promenad på 1 timme i alldelens lagom väder!

Har tänkt ut en tripp till en skog nära oss, efter lite vila, där jag har mina Kantarellställen... tänkte kolla läget lite, om inte regnet kommer före, det hänger lixom i luften känns det som

                 

Ja så var det gårdagens härliga Pizza!!

Bild nr: 2 är dock inte min hjärna!  

 

Degen är så lättsam att handskas med! kör ihop den snabbt i mixern.

ca 5 dl vetemjöl

4 tsk bakpulver

25 g margarin

1/2 dl olja

ca 1- 2 dl mjölk eller vatten

lite salt.

 

Alltså! jag höftade bara i vätskan i degen, likaså oljan & smöret, men på ett ungefär,  så ska det nog bli bra!  

 

Räcker till en stor bakplåt, tryck/kavla ut degen.

 

Bred på en halv tub tomatpure blandat med ca 1/2 dl kertsup

 

skiva ca 5 tomater tunnt & täck pizzan med.

 

Vätska ur svampen,  & stek i lite olja/Milda

 

Vänd sedan ner 400 g chreme fraich i svampen, salta peppra & smaka av

 

klicka på & bred ut stuvningen över tomaterna! & sist riven ost på alltsammans!

 

Igår toppade jag desutom med ananas!

 

In i ugnen  på 225 grader i ca 15-20 minuter!

 

Jag tok gillar denna skapelse, & alla som jag bjudit  

 

Gillar du inte bakpulvers degen, gör en vanlig Pizza deg med jäst! åxå gott!  

 

Kram kram så här på lördags eftermiddagen!  

 

 

 
 
Ingen bild

optimsit

28 augusti 2010 16:19

Vilka små söta bilder du har satt ut på Märta. Men var är Petrus? Visst ja, läste om att han var på tjejbesök. Det verkar vara en god pizza. Men det är ingen idé att jag försöker, det misslyckas alltid på ena eller andra sättet. Kram och ha en fortsatt fin dag.

Lena

29 augusti 2010 13:02

Ja den rackarn va! ;)
Om du klickar på bilderna så blir dom stora!! :)
Synd du inte bor närmare, då skulle du fått en bit! :)
Kram & fin söndag!♥

 
Tina

Tina

30 augusti 2010 15:54

Men åååå nu blir jag jättehungrig - har allt hemma utom svampen - finns liksom inte så där jättemånga bra svampställen här där jag bor...

http://www.tinric.com

Lena

30 augusti 2010 23:01

Fniss.. Ja visst ser det gott ut! synd om dej som inga svampar har! ;(...
Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards