frallorna

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

I skogen!..

Av Lena - 27 augusti 2010 12:19

  

Prinsessan & jag tog oss en tur i skogen på förmiddagen! bland svamp & kottar, bidde 1,5 timme    

Men kolla alltså vad Vildsvinen gått fram här!!  

& helt ny bökat var de åxå!! så jag tjoade & stimmade! tänkte skrämma dom rackarna    

Vi knatade på ändå, men jag var mer uppmärksam än vanligt, bra sikt där i skogs kanten till byn..  

Märta lycklig & yster!!  lekte som bara den!     

                Full rulle från början till slut!!    

...medans jag hittade årets första Trattisar!!!..  

..både vackra & goda!  så nu blir det stuvning på mackor till kvällen!    

Vackra Fjordingen gick där i sin skogshage & betad..

 

Men så Petrus fattades oss!! var lixom så tomt!...

 

Men Märta hon njöt för fullt! yster så in i norden! lekte & busade på, sprang med sina kottar & pinnar & ville busa med mej!  

 

En härlig stund, men hade mer koll än vanligt, då skogen var HELT! upp bökad!! såg klövar gjorde jag åxå, så Svinen hade allt varit där, kanske i tidiga ottan?...

 

Märta fick delikat mat när vi kom hem, kokt Renkött! 

-gillades   & nu ligger hon i mitt knä & myser!  

 

Mulet & grått, spelar ingen roll, vi tar oss snart en tur till! i en annan skog...

 

                                           Kram kram!  

 
 
Ingen bild

anki

27 augusti 2010 16:12

Tror du verkligen att det är trattkantareller Lena ????? Tycker inte det riktigt ser ut som sådana,,,kanske någon svamp som liknar dom ...trattisarna kommer väl senare.....KOLLA UPP SÅ DU INTE TAR MISTE

Lena

27 augusti 2010 20:18

Fniss fniss.. Lugn bara lugn! ;) jag kan mina svampar, skogen fullkomligt kryllar av trattisar redan!!! & massa andra svampar!!!!
Hade kunnat fylla minst 2 10 liters hinkar med trattar nu på eftermiddagen vid vår stuga! men jag tog inte mer än jag orkade rensa för kvällen till pizzan! ;)
Detta är ett år som fått svampen att formligen "explodera" underbart!!
Kram på er!

 
Ingen bild

Kerstin.

27 augusti 2010 19:32

Å,,,nu lever livet för Märta nu när hon har matte för sig själv,ser verkligen hur det plirar i hennes ögon på bus.Gick med Kasper till Baggbo i dag sedan fick Frida följa med på en svampplockarpromenad, med matte själv å det gillar hon, alltså bara här hemma i skogen 10 m in, så vi har det bra när vi skall plocka svamp, så nu har vi ätit en kantarellpaj å sallad å ett glas rött till, supergott.Som efterätt blir det äppelpaj med vaniljvisp blandad med grädde, tror du man känner sig proppmätt,,,men man sover nog gott.
kram Kerstin.

Lena

27 augusti 2010 20:14

Ja Märtan myser för fullt!!♥
Jag har en stor pizza ugnen, med svaaamp;) gösses Amalia vad med svamp det är i skogen! så man häpnar!!!
Låter som ni har frossat regält! den maggen sover du nog gott med nu! ha ha.. ;)
Tror åxå vovvarna tycler det är skönt med lite egentid ibland, tyvärr blir det inte så mycket sådan för oss..
Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards